ישראל ביתנו נגד ש"ס: עתרה נגד הקריטריונים לדיור בר-השגה

ח"כ קירשנבאום עתרה לבג"ץ נגד החלטת אטיאס ומועצת מינהל מקרקעי ישראל לסטות מהחלטת הממשלה ולגרוע את מרכיב "מיצוי כושר ההשתכרות" מהקריטריונים

ישראל ביתנו עולה להתקפה: ח"כ פאינה קירשנבאום עתרה הבוקר (ב') לבג"ץ נגד החלטת שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס ומועצת מינהל מקרקעי ישראל לסטות מהחלטת הממשלה ולגרוע את מרכיב "מיצוי כושר ההשתכרות" מן הקריטריונים לדיור בר-השגה.

במסגרת העתירה מבקשת ישראל ביתנו כי בג"ץ יורה על ביטול החלטתו של אטיאס שלא לכלול את פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי סף או כמרכיב משמעותי בכלל הקריטריונים לדיור בר-השגה.

בעתירה נטען כי מדובר בהתעלמות מופגנת מהמלצות ועדת טרכטנברג, שעיקריה התניית קבלת דיור בר-השגה בהשתתפות מבקשי הדיור במעגל העבודה.

בישראל ביתנו זועמים על החלטתו של אטיאס לנוכח העובדה שהמפלגה התנתה את תמיכתה במסקנות ועדת טרכטנברג בהכנסת שני סעיפים לעניין דיור בר-השגה: השירות הצבאי וכושר השתכרות של 125% משרה לזוג לפחות. עם זאת, אטיאס החליט לגרוע לחלוטין את פרמטר מיצוי כושר ההשתכרות, תוך הענקת משקל מכריע לשנות הנישואים של בני-הזוג.

"החלטה זו של שר הבינוי והשיכון מפלה את כלל ציבור תושבי מדינת ישראל ביחס לאוכלוסייה החרדית, אשר גיל נישואיה נמוך באופן משמעותי מחתך כלל האוכלוסייה, ואשר תוצאתה שיווק משאבי המקרקעין של מדינת ישראל לאוכלוסייה החרדית לבדה", נכתב בעתירה.

קירשנבאום אמרה לאחר הגשת העתירה כי פנייתה לבג"ץ נועדה על מנת לקבל תשובה לשאלה "מדוע שר השיכון מתעלם מהציבור המשרת, משלם המסים, שכורע תחת נטל המחיה, ומעדיף לתת עדיפות בקריטריונים לדיור לוותק בנישואים, מבלי לכלול את קריטריון מיצוי כושר השתכרות".

לדבריה, על בג"ץ להתערב "בהחלטה השרירותית והשערורייתית הזו, שתהווה אפליה בקרב הציבור הישראלי ובכייה לדורות".

"אני בטוחה כי בית המשפט העליון יסכים כי החלטת שר הבינוי והשיכון נעשתה שלא בסמכות, בניגוד להחלטת ממשלה ומשיקולים לא עניינים ולא ראויים, ומשכך יורה על ביטול החלטה זו ועל השבת הנושא לכנסת ישראל או ממשלת ישראל לצורך קביעת קריטריונים ראויים לדיור בר-השגה", מסרה קירשנבאום.