רמי לוי: "אצלי באתר מוכרים 'פסק זמן' הרבה יותר בזול"

לוי בכנס איגוד האינטרנט הישראלי: תוך 10 שנים 20% ממכירות המזון יהיו באינטרנט ■ סטימצקי: המכירה המקוונת של ספרים - פחות מ-1% מהמכירות שלנו

"האינטרנט מהווה היום 24% מהמכירות של הסניף שלנו ברמת-גן, שהוא חלק מהפיילוט המקוון שלנו" - כך אמר היום (ג') רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, במסגרת פאנל על התנהגות הצרכנים הישראלים באינטרנט שנערך בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי בירושלים.

רמי לוי התייחס בדבריו גם למחאה החברתית ואמר כי "אצלי באתר מוכרים 'פסק זמן' הרבה יותר בזול, ואם היו עושים בדיקה מעמיקה, זה היה מגביר את האמינות. המחאה היא מאוד צודקת, אך יש להצביע על האנשים האמיתיים שאחראים לעשות את השינוי. זה לא רק הקוטג' - זה גם החשמל, הבוירוקרטיה, המסים שעולים יותר.

"במגזר הציבורי אם יש בעיה, פשוט מעלים את הארנונה. אנחנו לא פונים למי שבאמת אשם במחאה, וזה המגזר הציבורי. אם הרגולטור היה מפקח שלא יהיו קרטלים, זה לא היה קורה. בסקטור הפרטי יש תחרות ותהיה תחרות. אנחנו מנהלים את העסק שלנו בכך שהכוח הוא בידיים של הלקוח, ומי שמנהל את העסק שלו ככה יצליח".

את הפאנל הנחתה דנה קול, מנכ"ל חברת המדיה החברתית דיבור.

"עד הכניסה שלנו לתחום, המכירות המקוונות בשופרסל ובמגה היוו 1% מהמכירות אצלם. ראינו שהמחיר מאוד קבע, ומי שקנה באינטרנט קנה בלית ברירה כי אין לו זמן או כי הוא לא יכול להגיע פיזית. אני מעריך שתוך 10 שנים, 20% ממכירות מוצרי המזון ייעשו דרך האינטרנט. הרכישה באינטרנט זה לא רק המחיר. המחיר קובע, אבל אם לא נוכל לתת את השירות ואת האיכות - לא נצליח", אמר לוי.

מנגד, בסטימצקי נראה שלא ממש בונים על האינטרנט. לדברי סמנכ"לית השיווק של הרשת, אורלי פינקלמן, "בניגוד להצלחה של אמזון, ספרים זה עסק שעדיין לא מאוד מפותח בישראל כמסחר מקוון. זה נובע מכך שבישראל יש פריסה מאוד צפופה של חנויות ספרים, שהמחירים זהים לאינטרנט ושהחוויה בחנות חזקה יותר מאשר רכישה ברשת. לכן, מכירות ספרים בסטימצקי באינטרנט הוא פחות מ-1% מהמכירות של כל הרשת".

בדומינו'ס פיצה דווקא מצאו את הצרכנים הדיגיטליים. לדברי מנכ"ל הרשת, יוסי אלבז, "המוכנות של הקהל להתחבר טכנולוגית היא גבוהה מאוד, תחת ההנחה שהם מקבלים ממשק נוח ואמין, שמעניק להם חוויה, ופשוט מאמצים אותו באהבה. כך הצלחנו להביא לכך ש-52% מהמכירות שלנו מתקיימות דרך ערוצים דיגיטליים כמו אינטרנט ואפליקציות סלולריות. אנחנו כבר מסתכלים על יעד של 60% כיעד בר-השגה.

"גם מי שלא מוכן לשים כרטיס אשראי באינטרנט, אנחנו מגיעים לבית הלקוח ומאפשרים לו לשלם במזומן. בסופו של דבר, מי שלא מוכן לשלם בכרטיס אשראי באינטרנט הוא אותו קהל שלא מוכן לשלם באשראי בהזמנה טלפונית", לדבריו.

משה אייזנברג, מנהל הדיגיטל של LG, הסביר כי אצלם המכירות באינטרנט מהוות רק 5%-7% מכלל הרכישות. "הצרכן עדיין רוצה לקבל את חוויית הרכישה בכל הקשור למוצרי חשמל. הוא רוצה להרגיש, לחוש, לפתוח או לראות את איכות הצפייה בעיניים. אנשים רוכשים באינטרנט בגלל מחיר והיכרות עם המוצר. כשהייתי מנהל תחום אינטרנט בארקיע, שמתי לב שאנשים קונים דברים שהם מכירים כמו כרטיס טיסה לאילת ומחוץ לעולם התיירות לדוגמא: פיצה או ספר", אמר אייזנברג.

יואב פרידור, בעלים-משותף של חברת באזילה המנטרת את השיח החברתי באינטרנט, הוסיף: "אני חושב שצריך להסתכל לכיוון של איך אנשים עושים את הקניות שלהם. רשתות השיווק יודעים שאנשים עושים את הקניות איפה שנוח להם - קרוב לבית. אנשים באינטרנט נמצאים איפה שנוח להם, והחנויות צריכות ללכת לשם. קחו לדוגמה את פייסבוק - כמעט 4 מיליון חשבונות פייסבוק פעילים בישראל, אבל אנחנו רואים מעט מאוד אנשים ששמים חנויות בתוך פייסבוק".