זמרת הג'אז קסנדרה ווילסון מבטלת בואה לישראל; "מחרימה את ישראל"

הסיבה, לדבריה, היא החלטתה להצטרף לחרם התרבותי על ישראל בעקבות פניות רבות שקבלה מארגונים פרו פלשתינאים

זמרת הג'אז קסנדרה ווילסון, שיועדה לקיים שתי הופעות בישראל במסגרת אירועי פסטיבל "אישה 2012" בתיאטרון חולון, הודיעה היום (יום ג') במפתיע למפיקי הפסטיבל שהיא מבטלת את בואה לישראל יממה בלבד לפני נחיתתה בארץ. הסיבה, לדבריה, היא החלטתה להצטרף לחרם התרבותי על ישראל בעקבות פניות רבות שקבלה מארגונים פרו פלשתינאים. ווילסון, זוכת שני פרסי גראמי, נחשבת לאחת מזמרות הג'אז הווקאלי המובילות בעולם כיום ויועדה להיות האמן המרכזי של פסטיבל "אישה", בדומה לזמרות בינלאומיות כמו אליסון מויה, מריאן פייתפול ודי.די ברידג'ווטר שהופיעו באירוע בשנים קודמות.

החלטתה של קסנדרה ווילסון לבטל את הגעתה לישראל בהתראה כה קצרה הכתה בתדהמה את מארגני האירוע. גיא תלם, מנכ"ל תיאטרון חולון, מסר בתגובה: "הודעה מפתיעה זו הגיעה חודשים אחרי חתימת החוזה, ויום אחרי שקבלה את התשלום המלא עבור ההופעה. עד אז לא שמענו ממנה דבר על כוונה לבטל. הסברתי לה, בשיחת טלפון, כי ביטול זה יגרום מפח נפש למעריציה בארץ ולקהל גדול שכבר רכש כרטיסים. כשאמרה לי שהיא מזדהה עם החרם התרבותי, בשל היותה פעילה למען זכויות אדם, שאלתי מדוע נזכרה רק עכשיו והאם לא ידעה זאת כאשר חתמה על החוזה. לא הצלחתי לקבל ממנה תשובה עניינית. צר לי מאד שזמרת בקנה מידה כזה בחרה להסכים עם אידיאולוגיה של הטלת חרמות הפוגעת בציבור שוחרי התרבות בישראל".

הנהלת פסטיבל "אישה 2012" הודיעה כי כל רוכשי הכרטיסים יוכלו לקבל את כספם בחזרה, או לחילופין להסב את הכרטיס לטובת המופע "נשים שרות קווין" שיתקיים בתיאטרון חולון ביום חמישי הקרוב בתשע בערב.