איש הג'יהאד הפסיק את שביתת הרעב - וישוחרר מהמעצר

העצור המינהלי חאדר עדנאן הסכים להפסיק את שביתת הרעב וישוחרר במסגרת הסיכום עם הפרקליטות בימים הקרובים ■ בעקבות הסיכום בוטל דיון החירום בבג"ץ

פרשת העצור המינהלי חאדר עדנאן, איש הג'יהאד האסלאמי שמצבו הרפואי הדרדר בעקבות שביתת הרעב בה פתח לפני 66 ימים במחאה על מעצרו - הגיעה היום (ג') בשעות הצהריים לסיום, בעסקת פשרה שהושגה בין עורך דינו לפרקליטות. עדנאן הסכים להפסיק את שביתת הרעב וישוחרר במסגרת הסיכום עם הפרקליטות בימים הקרובים.

על-פי הסיכום שהושג בין הצדדים, בתמורה להפסקת שביתת הרעב - תהיה מוכנה ישראל לשחררו ממעצר בחודש אפריל, אך עורך דינו של עדנאן אמר בשעות הצהריים כי סוכם על "קיזוז" של כמה ימים מתקופת המעצר עד אז - מה שצפוי להביא לשחרורו הרבה קודם לכן. בעקבות הסיכום בוטל דיון החירום שתוכנן להיערך בבג"ץ בשעה 15:00 בצהריים.

בינתיים, בשטח, לא המתינו תומכיו של עדנאן לדיון בעניינו. לפחות 11 פלסטינים ופעילי שמאל נפצעו בעימותים עם כוח צה"ל ומג"ב באזור כלא עופר, במחאה על המשך מעצרו של עדנאן. כוחות הביטחון פיזרו את המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות - ירי גז מדמיע, כדורי גומי ואלות.

בעזה איימו לשחרר את עדנאן "בכל מחיר"

היומון הלונדוני "אל-חייאת" פרסם היום אזהרות חריפות מפיהם של בכירים בפלגים החמושים ברצועת עזה, לפיהם אם לא ישוחרר עדנאן - אלה יעשו הכול על מנת לשחררו. "ההתנגדות תמצא את הדרך לשחרר את בכיריה מבתי הכלא הציוניים", אמרו בעזה גורמים לעיתון.

גם בחמאס השמיעו איומים דומים. "כל הדרכים לגיטימיות בפני ההתנגדות בשחרור אסיריה האמיצים", אמר בכיר הארגון בעזה איסמאעיל רדוואן. "אנחנו מזהירים את הכיבוש הישראלי מהתחמקות מעסקת השבויים. על מצרים להתערב מיידית ולהפעיל לחץ על הכיבוש בדרישה לכבד את תנאי העסקה".

"הוא חלשלוש, השיער נושר לו"

מצבו של עדנאן זוכה לעניין רב בשטחים ובעולם הערבי עקב עמידתו בשביתת הרעב שעליה הכריז כשנעצר. גם הרופאים שאמונים על הטיפול בו בבית-החולים "זיו" בצפת מתקשים להבין כיצד הוא מצליח להחזיק מעמד ללא מזון לאורך תקופה כה ארוכה.

"הוא חלשלוש", תיאר ד"ר ריימונד פראח, מנהל המחלקה הפנימית בבית-החולים. "יש מקרים יחידים של אנשים שהחזיקו מעמד חודש וחצי".

אביו של עדנאן, מוסא, סיפר בשבוע שעבר על מצב בנו ואמר: "הוא שקל 91 ק"ג, ועכשיו הוא שוקל 54 ק"ג. השיער נושר לו מהראש וגם מהזקן".