בכיר בגוגל: ישראל מפגרת בתחום המסחר המקוון

נשיא אזור מזרח ודרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בגוגל, קארלו ד'סארו ביונדו, דיבר בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי בירושלים

"ישראל היא מדינה שמובילה טכנולוגית ושהאינטרנט בה תורם ל-6.4% מהתמ"ג. עם זאת, בכל מה שקשור למסחר מקוון ישראל מפגרת מאחור, והדרך עוד ארוכה" - כך אמר היום (ג') נשיא אזור מזרח ודרום אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בגוגל, קארלו ד'סארו ביונדו, בנאום הפתיחה של הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי בירושלים.

"מדובר בפרדוקס - ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם בחיפוש באינטרנט לפני רכישת מוצרים, שיעור השימוש בסמארטפונים בישראל נחשב מאוד גבוה, וכך גם השימוש בסמארטפונים לבדיקת מוצרים והשוואת מחירים בתוך החנויות. הבעיה היא שהחלק של המסחר המקוון מתוך התמ"ג הוא 0.5% בלבד", אומר ביונדו.

לדבריו, ישראל מתמודדת עם מספר אתגרים. "הצרכן רגיל לרכוש בחנויות פיזיות, הוא מאמין שהמחירים באינטרנט יותר גבוהים וחש חוסר ביטחון לרכוש אונליין", הוא אומר.

מאידך, נראה כי העסקים הקטנים והבינוניים מתקשים להסתגל למציאות של מסחר מקוון. "אין להם מספיק תשתיות, הם מתקשים עם לוגיסטיקה של אריזה ומשלוח, ורובם בכלל לא נמצאים אונליין", אמר ביונדו.

ביונדו הסביר כי 98% מהעסקים הם עסקים קטנים-בינוניים, שאחראים ל-55% ממקומות העבודה בישראל, אך רק 2% מתוכם מאפשרים תשלומים באינטרנט.

לדבריו, מסחר מקוון מעניק יותר אפשרויות קנייה ומביא בסופו של דבר למחירים טובים יותר לצרכנים. במקביל, גם עסקים קטנים ייהנו מצמיחה, וכך גם הכלכלה שתספק יותר מקומות עבודה.