מניית היום: מזנקת 20% על רקע מו"מ לרכישת חברת ביומד

המתווה הנבחן הינו רכישת טרומבוטק כנגד הקצאת מניות של די-פארם לבעלי המניות של טרומבוטק, בהתבסס על הערכת שווי לכל אחת מהחברות

מניית די פארם רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת, לאחר שהחברה דיווחה כי היא מנהלת מגעים לרכישת חברת טרומבוטק, המפתחת תרופה חדשנית להמסת קרישי דם.

טרמבוטק עורכת ניסוי קליני Phase IIa רב מרכזי במוצר המוביל שלה, THR-18. התרופה אמורה להקטין סיבוכים מסכני חיים של תרופת ה- tPA, המשמשת להמסת קרישי דם. רכישת טרומבוטק תאפשר לדי-פארם להרחיב את סל מוצריה בתחום בו היא מתמחה - פיתוח תרופות המיועדות לטיפול במחלות הקשורות במערכת העצבים המרכזית (CNS). יצויין כי לדי-פארם תרופות נוספות לאינדיקציות מגוונות בשלבי פיתוח שונים: תרופה לאפילפסיה (Phase II), תרופה למיגרנה (Phase II) ותרופות לאלצהיימר ול-ALS (טרום-קליני).

המתווה הנבחן הינו רכישת טרומבוטק כנגד הקצאת מניות של די-פארם לבעלי המניות של טרומבוטק, בהתבסס על הערכת שווי לכל אחת מהחברות. לצורך כך, מינה דירקטוריון די-פארם ועדת דירקטוריון בלתי תלויה שהוסמכה לנהל בשם די-פארם את המו"מ עם טרומבוטק ובעלי מניותיה וכן לבחור (במשותף עם טרומבוטק) מעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי לשם הערכת שווי של כל אחת מן החברות. יצויין כי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, בעלת השליטה בדי-פארם, מחזיקה בכ-46% מהון המניות המונפק של טרומבוטק.

טרומבוטק הוקמה בשנת 2000, ופיתחה חומר טרמובוליטי חדשני לטיפול בקרישי דם. טרומבוטק נמצאת בניסוי קליני שלב Phase IIa רב מרכזי במוצר המוביל שלה, ה-THR-18. בעלי המניות הנוספים בחברה, לצד כלל ביוטכנולוגיה הינם הדסית ביו (25%) ועופר היי-טק (29%).

בחברה מציינים כי ל-THR-18 עשויים להיות שימושים נוספים: טיפול באוטם שריר הלב (MI) וטיפול במחלות ריאה כרוניות.

נציין כי מניית די פארם התרסקה במהלך חודש ינואר לאחר שהודיעה על הפסקת הניסוי בתרופה DP-b99 - שבפיתוחה הושקעו מאז 1994 כחצי מיליארד שקל (כולל כספי המדען הראשי). לאחר ההודעה החליט דירקטוריון החברה לפעול להתאמת כלל תשתיות החברה להיקף פעילות חדש ומצומצם יותר.