לקראת מהפך בליכוד? 2,000 מתפקדים ברשימה האזרחית

ב"רשימה האזרחית" של הליכוד, קבוצה פוליטית המעוניינת בשינוי השיטה על בסיס התפקדות המונית למפלגה - מעל ל-2,000 מתפקדים ■ הקבוצה משיקה גם אתר אינטרנט לניהול פעילותה

לקראת מהפך בפוליטיקה הישראלית? מעל ל-2,000 מתפקדים (חברי ליכוד) נמצאים ב"רשימה האזרחית" של הליכוד, קבוצה פוליטית חדשה שמטרתה לשנות את השיטה הפוליטית - על בסיס התפקדות המונית לליכוד. בשבועות האחרונים הקימה הקבוצה גם אתר אינטרנט, אשר אמור להקל על החברים ברשימה להתפקד למפלגת הליכוד.

"הרשימה האזרחית" היא התארגנות אזרחית, שמוחה נגד השיטה הפוליטית הקיימת, וגורסת כי התפקדות המונית לליכוד והצבעה בפריימריז תוביל לשינוי מהוית ברשימת המפלגה הגדולה בכנסת. הרציונאל ברור: יותר אזרחים יגיעו לכנסת, במקום "פוליטיקאים" - וכך, "תסיט את המדינה מהכיוון המסוכן שאליו מנווטים חברי הכנסת הנוכחיים של הליכוד".

ברשימה האזרחית, שהוקמה על ידי גיל קדרון, שחר כותני ואסף רותם, שואפים להגיע ליד של 15 אלף מתפקדים - ה"שווה" לדבריהם כ-10 כיסאות הממלואים על ידי אזרחים, בכנסת. לטענתם, מקומות 16-20 ברשימת הליכוד - הח"כים מיקי איתן, דן מרידור, ציפי חוטובלי, גילה גמליאל ומשה פייגלין - כולם נכנסו לכנסת עם פחות מ-14 אלף קולות.

"חברי הכנסת החדשים שתציג הרשימה האזרחית לא יזדקקו לדילים כדי לפנות למצביעים נוספים, או לממון עבור קמפיינים של בחירות", נכתב באתר הרשימה. "ולכן, הם לא יהיו מחויבים לכללי המשחק הפוליטי הישן שמתבסס על כניעה ללחצי קבוצות שוליים ובעלי הון".