מנכ"ל פילת פוטר לאחר שהתלונן על בעלי המניות

המנכ"ל לוטן: "מדובר בניסיון חמור של קרן סקיי, המחזיקה במניות המתחרה בפילת, להשתלט על החברה"

כשלושה חודשים לאחר שפרץ מאבק שליטה בין בעלי המניות הגדולים בחברת משאבי האנוש פילת (עד לאחרונה פילת טכנולוגיות), הודיעה אמש החברה על פיטוריו של המנכ"ל גדי לוטן, שמונה לתפקיד במהלך 2010 על-ידי אחד מהצדדים בסכסוך (קבוצת יוצאי ההסתדרות).

בפילת ציינו, כי "ההחלטה בדבר סיום ההתקשרות התקבלה על רקע חילוקי דעות בין הדירקטוריון למנכ"ל החברה".

לוטן לא מוותר בקלות על החברה שבראשה עמד. במקביל לסיום העסקתו בפילת דיווחה החברה על הסכם רכישת מניות מתוקן, שעליו חתם אתמול לוטן מול קרן ההשקעות אלפא ערך, המנוהלת על-ידי גבי דישי ומיכאל וייס, שלפיו ישקיע לוטן 3.6 מיליון שקל ב-10.3% ממניות פילת שמחזיקה אלפא ערך.

לוטן כבר העביר מקדמה של כ-700 אלף שקל, וכעת, במסגרת התיקון, הוא נדרש להעביר כ-600 אלף שקל נוספים. יתרת התמורה תשולם בחמישה תשלומים עד סוף השנה, והמניות יועברו אליו בהתאם לביצוע התשלומים. העסקה משקפת למניית פילת שווי של 1.22 שקל, גבוה ביותר מפי שניים משווי המניה בשוק - שלאחר ירידה של 50% בשנה האחרונה משקפת לחברה שווי של כ-16 מיליון שקל.

בסוף נובמבר האחרון יצא בית ההשקעות הדס ארזים, המחזיק ב-18.3% ממניות פילת באמצעות קופות הגמל שלו, נגד קבוצת יוצאי ההסתדרות, שהחזיקה 21% מהון החברה. לוטן עצמו שימש כמנכ"ל ההסתדרות טרם כניסתו לניהולה של פילת.

לוטן מסר היום, כי "הפיטורין שלי קרו בתגובה ישירה לתלונות שהגשתי לפני כמה ימים לרשות ני"ע, לרשות להגבלים עסקיים ולאגף שוק ההון, נגד הדס ארזים וקרן סקיי של צבי יוכמן, לאור התנהלותן כבעלות מניות בחברת פילת. מדובר בניסיון נוסף וחמור של קרן סקיי, המחזיקה במניות חברת אדם מילוא המתחרה בפילת, להשתלט על החברה באמצעות שורה של צעדים לא חוקיים לכאורה. אמשיך להיאבק במי שמנסה לפגוע בחברה באמצעות הפיטורין שלי".

בעניין רכישת המניות מסר: "הנני סבור שאחרי שהרשויות הרגולטוריות יבחנו את תלונתי, קרן סקיי והדס ארזים לא יוכלו עוד להחזיק במניותיהן בחברה, ואני אחזור לנהל את פילת. בכוונתי להמשיך ולרכוש מניות בחברה, במטרה להשרות ביטחון על המשקיעים האחרים, הלקוחות ועובדי החברה".