המועצה להשכלה גבוהה החליטה: יאיר לפיד לא יהיה דוקטור

בעקבות הסערה הציבורית סביב לימודיו האקדמים של יאיר לפיד, הודיעה המועצה להשכלה גבוהה כי היא דוחה את הערעור של אוניברסיטת בר אילן: "זאת חריגה מהאישורים שניתנו" ■ לפיד בפייסבוק: "לא מתרגש"

יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר הדוקטורט, כך עולה מהחלטת המועצה להשכלה גבוהה לדחות את ערעור אוניברסיטת בר-אילן בנושא. במל"ג הוחלט שהאוניברסיטה לא תוכל לגבות שכר לימוד מסטודנטים שיידרשו להשלים החל מעתה תואר ראשון.

בנוסף, הוחלט כי הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה תטפל בהטלת סנקציה תקציבית על המוסד. "ממצאי הבדיקה שערך האגף האקדמי של המל"ג בכלל האוניברסיטאות, מהם עולה כי רק אוניברסיטת בר אילן מאפשרת הענקת תואר שני או שלישי לסטודנטים חסרי תואר ראשון, תוך חריגה מהאישורים שניתנו על ידי המל"ג ומהנחיותיה", נכתב בהודעת המועצה.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר כי "ההליך לקבלת סטודנטים לתארים מתקדמים בלי תואר ראשון במקרים יוצאי דופן, קיים לא רק באוניברסיטת בר אילן, כפי שציינה הוועדה, אלא גם באוניברסיטאות אחרות". עוד נכתב כי "גם מוסדות אקדמיים אחרים, בישראל ובעולם, הבינו את הצידוק בקיום הליך כזה".

יאיר לפיד התייחס בעמוד הפייסבוק שלו להחלטת המועצה וכתב כי "אני ממש לא מתרגש מזה - הסיבה היחידה שהלכתי ללמוד היא שאני אוהב ללמוד, והסיבה היחידה שהעבירו אותי לתואר שלישי היא שהיו לי ציונים גבוהים במיוחד". עוד הוסיף כי "ממש לא אכפת לי אם יהיה לי תואר או לא".