הנציבות האירופית: כלכלת גוש האירו תיכנס למיתון ב-2012

דוח פנימי שמפרסמת הנציבות האירופית מראה כי כלכלת גוש האירו תתכווץ ב-0.3% השנה לעומת צפי לצמיחה של 0.5% ב-2012

הנציבות האירופית יוצאת היום (ה') במסר חריף ומבטאת את החששות מפני הידרדרות נוספת של אירופה למיתון, "כלכלת גוש האירו תתכווץ ב-2012", כך מסרו בנציבות האירופית בדוח שפורסם פנימי. מדוח הנציבות האירופית עולה כי כלכלת גוש האירו תתכווץ ב-0.3% השנה לעומת צפי לצמיחה של 0.5% ב-2012. עוד על פי הדוח, כלכלת האיחוד האירופי המורכבת מ-27 מדינות שאחראית לחמישית מהתפוקה העולמית, לא תצמח בכלל השנה.

"האיחוד האירופי ייאלץ לחוות סטגנציה השנה וגוש האירו יהיה תחת תנאים של מיתון", כך מסכמים בנציבות.

"היחס השלילי בין מדינות החוב החלשות, השווקים הפיננסיים השבירים והאטה בכלכלה הריאלית - שילוב שלושת הגורמים הללו עדיין נותר וממשיך להעיב", הבהירו כלכלני הנציבות האירופית.

המיתון האחרון שפקד את מדינות גוש האירו היה ב-2009, אירופה נגררה למיתון בעקבות המיתון העולמי. הכלכלה האירופית התכווצה ב-4.3% במהלך המיתון הגלובלי, מה שסימן את המיתון העמוק ביותר מאז 1930.

"המצב כרגע באירופה המתאפיין בבעיות חוב קשות, פגיעה במשקיעים ובאמון העסקים והעלייה ברמת האבטלה - אלה הגורמים ש"הרגו את ההתאוששות של השנתיים האחרונות מהמשבר הכלכלי הגלובלי של 2008-2009", כך מעריכים כלכלני הנציבות.

למרות הסימנים ליציבות בדמות נתוני מאקרו (כמו נתון הסנטימנט העסקי בגרמניה שפורסם היום ונתוני הצמיחה השלילית שהיו פחות חמורים מהתחזיות המוקדמות), עדיין הכלכלנים סבורים כי הצמיחה האירופית תחזור רק בשנת 2013.

בהתייחס לגרמניה וצרפת, שתי הכלכלות החזקות של אירופה, אין צפי למיתון על פי הנציבות האירופית. שתי הכלכלות החזקות צפויות לצמוח ב-0.6% וב-0.4% בהתאמה. יוון צפויה להיכנס להתכווצות כלכלית שנתית, זו הפעם החמישית וספרד צפויה להתכווץ ב-1% השנה.