לא מתייאש: קצב הגיש בקשה להציג שתי ראיות חדשות

סנגורו של הנשיא לשעבר, עו"ד יורם שפטל, מבקש מבית המשפט העליון להתיר לו להציג שתי ראיות חדשות במסגרת הדיון הנוסף ■ שפטל: "מדובר בראיות חותכות"

נשיא המדינה לשעבר, האנס המורשע משה קצב, הגיש היום (ה') לבית המשפט העליון בקשה להוגיש שתי ראיות חדשות, במסגרת הליך הדיון הנוסף התלוי ועומד בבית המשפט וממתין להכרעה.

במסיבת עיתונאים שקיים היום בתל אביב טען סנגורו של קצב, עו"ד יורם שפטל, כי מדובר בראיות חותכות המוכיחות את טענת האליבי של קצב ביחס לאונס שהתקיים בלשכת שר התיירות בתל אביב באפריל 1998.

מדובר בקלטת וידיאו שצולמה ב״אירוע הפרסים״ בפארק הלאומי ברמת גן, שבו השתתף קצב לפני אירוע האונס בלשכה, ובה נראה קצב ולצידו מאבטח צמוד של השב״כ. קלטת זאת, לדברי שפטל, מפריכה את מסקנת בתי המשפט המחוזי והעליון שלפיה קצב שיקר כשטען שהיה נתון באבטחה צמודה במשך האירוע כולו. הראיה השנייה היא תמונת סטילס מאותו אירוע, שבה נראית אמו של קצב. תמונה זו מלמדת, טוען שפטל, כי גרסתה של א׳ ממשרד התיירות, שלפיה נסעה בתום האירוע במכוניתו של קצב ללשכה בתל אביב, היא גרסה שקרית, שכן קצב ואמו נסעו בתום האירוע בחזרה לקריית מלאכי.

״הנשיא השמיני לא מוותר״, אמר שפטל, ״ולא מוכן לשים סוף לעניין ולא ישים סוף לעניין עד שצדקתו תצא לאור. היותו של הנשיא השמיני מאחורי סורג ובריח הוא עוול שלא יתואר״.