כלכלת בריטניה התכווצה ב-0.2% ברבעון הרביעי של 2011

ההשקעות העסקיות ירדו ב-5.6% - הכי הרבה מאז הרבעון הראשון של 2011 ■ נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג: "ההתאוששות תהיה איטית ולא ודאית"

כלכלת בריטניה התכווצה ברבעון הרביעי על רקע קיצוץ בהשקעות מצד חברות. נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג, לא מוסיף אופימיות, ואומר כי "ההתאוששות תהיה איטית ולא ודאית".

התמ"ג ברבעון המדובר ירד ב-0.2% לעומת הרבעון השלישי, בהתאם לציפיות. ההשקעות העסקיות ירדו ב-5.6% - הכי הרבה מאז הרבעון הראשון של 2011. בנוסף, לא נרשם שינוי בסקטור השירותים, הייצור התעשייתי ירד ב-1.4%, ותעשיית הבנייה ירדה ב-0.5%. הנתונים היחידים שהראו עלייה הם הצריכה הפרטית שעלתה ב-0.5% והיצוא שעלה ב-2.3%. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2010 נרשמה צמיחה של 0.7%, פחות מהציפיות שעמדו על 0.8%.

נראה שגוש האירו הולך למיתון, ובתוך הממלכה האבטלה מטפסת והבנק המרכזי שוקל להרחיב את תוכנית התמריצים שלו - אולם גוברים הקולות שמעריכים שבריטניה לא תיכנס למיתון. "אנחנו די בטוחים שנראה נתון חיובי ברבעון הראשון כך שנמנע ממיתון טכני, אולם הסיפור הבסיסי הוא שלא תהיה ממש צמיחה עד הקיץ", אמר בריאן הילארד, אנליסט מסוסייטה ז'נרל ובכיר לשעבר בבנק המרכזי של אנגליה. "אנחנו כן צריכים לראות שינוי כיוון בהשקעות לפני שנוכל להיות יותר אופטימיים".

גם כלכלת גרמניה רשמה התכווצות של 0.2% ברבעון הרביעי, וכלכלת האיחוד האירופי התכווצה ב-0.3%.