כלל ביוטכנולוגיה: הרווח הנקי נחתך בכ-75% ב-2011

בשורה התחתונה דיווחה היום כלל ביוטכנולוגיה על רווח של כ-87 מיליון שקל ב-2011 לעומת רווח של כ-351 מיליון שקל ב-2010 ■ הפסד של 90 מיליון שקל ברבעון הרביעי

"שנת 2011 היתה מהמוצלחות שידעה כלל ביוטכנולוגיה, ופרסום תוצאות דוח הביניים של די-פארם לאחר תקופת הדוח היה לאחד הכואבים שידענו. משפט פתיחה זה, מעבר להיותו סיכום נאמן של העובדות, מהווה תיאור מייצג למאפייני התעשייה בה אנו פועלים והוא משקף את אסטרטגיית החברה הנגזרת ממאפיינים אלה: נטילת סיכונים, השקעת מאמצים ניהוליים, קבלת החלטות מקצועיות ושאיפה מתמדת ליצירת ערך". כך כותב ראובן קרופיק, מנכ"ל חברת כלל ביוטכנולוגיה, בדו"ח השנתי שפרסמה היום החברה.

גם לאחר ה"קיזוז" של אירוע די-פארם, הישגי 2011 יש בהם כדי להציג תוצאה מעודדת ומוצלחת: בניית הון עצמי (מעל מיליארד שקל), השקעות של 58 מיליון שקל להגדלת החזקותינו בחברות הפורטפוליו, השקעות מאסיביות במו"פ בחברות המוחזקות ( 150 מיליון שקל), נזילות יציבה ( 193 מיליון שקל), מאזן נקי מהתחייבויות, והתקדמות קלינית ורגולטורית מרשימה ברוב החברות לקראת היעד העיקרי שלנו: רישום תרופה. כותב קרופיק.

בשורה התחתונה דיווחה היום כלל ביוטכנולוגיה על רווח של כ-87 מיליון שקל ב-2011 לעומת רווח של כ-351 מיליון שקל ב-2010, ירידה של כ-75%. ברבעון הרביעי רשמה החברה הפסד של 90 מיליון שקל לעומת רווח של כ-416 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (מכירת מניות במדיוונד).

לחברה היו בסוף השנה מזומנים בהיקף של כ-43 מיליון שקל לעומת כ-87 מיליון שקל בסוף 2010.

חברי הדירקטוריון מציינים כי הקיטון ברווח בשנת 2011 לעומת שנת 2010 נבע בעיקר כתוצאה מעבר להפסד ממימוש נכסים והתאמת ערך נכסים בהיקף של כ-113.4 מיליון שקל - בעיקר ירידת ערך נכסי המו"פ של די -פארם עקב אי ההצלחה בניסוי הקליני של החברה, הפחתה לירידת ערך של הזכויות הנובעות למדיוונד בפוליהיל כתוצאה מעדכון תחזיות המכירות של מוצרי פוליהיל בשנים הקרובות ומשינוי בשיעור המס וירידת ערך ההשקעה בטרנספארמה שנבע מאי הצלחת הניסוי הקליני אותו ערכה איליי לילי (אשתקד רווח ממכירת מניות פוליהיל ומירידה בשיעור ההחזקה בקיורטק, ביוקנסל ופוליהיל).

בנוסף, מעבר מהטבת מס אשתקד להוצאות מס השנה בהיקף של כ-24.2 מיליון שקל ועלייה בחלקה של החברה בתוצאות חברות הפורטפוליו 13.5 מיליון שקל, השפיעו. מנגד, מעבר לרווח משינויים בערכם של מכשירים פיננסים נגזרים והשקעות המוצגות בשווי הוגן דרך רווח או הפסד בהיקף של כ-41.8 מיליון שקל, וקיטון בהוצאות מימון וניהול בהיקף של כ-13.5 מיליון שקל, בעיקר עקב עלייה בשע"ח של הדולר, השפיעו לטובה.