180 עיתונאי "הארץ" קיימו אסיפת עובדים על חשבון זמן העבודה

זאת, כדברי הוועד, עקב "התשובות הבלתי מספקות וגרירת הרגליים מצד הנהלת העיתון, בזמן שעשרות גרפיקאים סופגים קיצוץ של 20%-40% בשכרם"

כ-180 עיתונאים הגיעו לאסיפת החירום שנערך על גג מערכת "הארץ" ברחוב שוקן בתל-אביב. האסיפה נערכה כ-50 דקות על חשבון זמן העבודה, זאת בעקבות "התשובות הבלתי מספקות וגרירת הרגליים מצד הנהלת העיתון, בזמן שעשרות גרפיקאיות וגרפיקאים סופגים קיצוץ של 20%-40% בשכרם", כדברי הוועד.

במהלך היום נשלח מייל לעובדי העיתון ובו הסבר על כך שהנהלת "הארץ" לא תוכל לפגוע בהם, שכן "ביום חמישי חלפו 15 יום מאז ההודעה המוקדמת שניתנה להנהלה. כל עובד שישתתף באסיפה ייהנה מהגנה חוקית מלאה, ולא ניתן יהיה לפגוע בו בגלל ההיעדרות מהעבודה".

במהלך הכינוס הסביר עו"ד נתנאל אינדיג את המצב החוקי של העובדים בעקבות הההכרזה על סכסוך העבודה. עוד נאמו חברי הוועד, אהוד עין-גיל, אריאל גוטליב ואורי תובל, שהוא גם חבר בהנהלת אגודת העיתונאים בתל-אביב.

בנוסף, יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב, יהודית יחזקאלי, חיזקה את ידי עיתונאי "הארץ" והצהירה כי האגודה עומדת מאחוריהם בכל מהלך שייבחרו לנקוט בו.

"לא הייתה לנו מטרה לגרום נזק כלשהו לעיתון", הסביר חבר ועד "הארץ" ל"גלובס", "זאת הייתה הפגנת שרירים בשעה שהיא בסך-הכול די נוחה לעיתון. אם היינו רוצים לפגוע בעיתון, היינו מקיימים את האסיפה בין השעות 20:00 ל-22:00 בלילה".