פוגל הודיע לבן-דב: לא אוכל להתמנות ליו"ר פרטנר

סירובו של פוגל להתמנות ליו"ר מגיע ימים ספורים לאחר פרסום ההמלצות הסופיות של ועדת הריכוזיות, שבין היתר המליצה לקיים הפרדה בין החזקות ריאליות לפיננסיות במשק

אהרון פוגל מוותר על הכובע הנוסף: יו"ר קבוצת מגדל הודיע לאילן בן דב, בעל השליטה ויו"ר פרטנר, כי לא יוכל להתמנות ליו"ר חברת הסלולר במקום בן דב.

בכל מקרה, פוגל לא היה אמור לשמש כיו"ר פעיל וסימן שאלה ניצב סביב יכולתו להתמנות בכלל לתפקיד בשל היותו יו"ר מגדל. השאלה שנשאלה הייתה האם אגף הפיקוח על הביטוח באוצר יאשר לפוגל לכהן בראש אחד הגופים המלווים הגדולים במשק, לצד היותו יו"ר ותיק של אחד מנותני האשראי הגדולים בשוק. נזכיר כי פוגל הוא לא רק יו"ר קבוצת מגדל כי אם גם יו"ר בית ההשקעות של הקבוצה - מגדל שוקי הון.

גם אם האוצר לא היה מונע מפוגל כהונה מקבילה בגוף לווה ומלווה, המינוי היה מציף בעיות לגבי עסקאות של פרטנר ומגדל. מגדל היא מהמלווים הגדולים ביותר בשוק, והיא רוכשת ומוכרת ני"ע, ובהם גם של פרטנר. סירובו של פוגל להתמנות ליו"ר מגיע ימים ספורים לאחר פרסום ההמלצות הסופיות של ועדת הריכוזיות, שבין היתר המליצה לקיים הפרדה בין החזקות ריאליות לפיננסיות במשק.

בסביבת פוגל מציינים שירד מהרעיון להיות יו"ר פרטנר במקביל לכהונתו כיו"ר מגדל משום ש"ועדת הריכוזיות עלולה לגרום לכך שייאלץ לפרוש באמצע קדנציה ולכן הוא לא רואה לנכון להתחיל מלכתחילה".

לפי הערכות, שאלת המועמדות של פוגל לתפקיד יו"ר חברת הסלולר זכה לביקורת מצד האוצר שלא שבע נחת מכוונה זו והעדיף שלא יהיה כפל תפקידים שכזה בין יו"ר גוף נוטל אשראי לגוף נותן אשראי.