גייתנר: "אירופה הורידה את הסיכון לקטסטרופה"

את הדברים אמר גייתנר במהלך מסיבת עיתונאים לאחר נעילת פסגת שרי האוצר של ה-G20 ■ למרות הדברים הוא אומר שעדיין יש צורך ברפורמות נוספות והגדלת "חומת האש"

שר האוצר האמריקני טימות'י גייתנר אמר שהפעולות של אירופה עד עכשיו לטיפול במשבר החוב מנעו קטסטרופה כלכלית אבל יש צורך בפעולות נוספות כמו הגדלת "חומת האש" על מנת להימנע מהתפשטות משבר החוב למדינות נוספות.

"פתרון בר קיימא מצריך תקופה ממשוכת של רפורמות כלכליות יחד עם "חומת אש" שתתמוך ברפורמות הללו", אמר גייתנר במסיבת עיתנואים עם נעילת פסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 שהתקיימה בסוף השבוע במקסיקו.

למרות ההתנגדות הנחרצת של ארצות הברית להזרמת כספים לאירופה דרך קרן המטבע הבינלאומית, אתמול הגיעו שרי האוצר למתווה כללי להזרמת כ-2 טריליון דולר ליבשת, אולם האישור הסופי לכך יינתן בחודש אפריל בפסגה הבאה של מנהיגי ה-G20 וכפוף להגדלת כוחה של "חומת האש" האירופית.

"יש הסכמה רחבה בקרב המדינות החברות שקרן המטבע לא יכולה להוות תחליף לצעדים שאירופה חייבת לעשות בעצמה", אמר גייתנר במסיבת העיתונאים. "קרן המטבע לא יכולה להזרים כספים לאירופה מבלי שתהיה תוכנית ברורה מצד אירופה לטיפול במשבר שלה".