טראמפ מבקר באופן חריף את מדיניות הנפט של אובמה

דונאלד טראמפ טוען שאובמה לא משקיע במדיניות בתחום האנרגיה: "מנהיגי אופ"ק יושבים מסביב לשולחן, מסכמים על מחיר הנפט וצוחקים עלינו מפני שאין לנו מנהיגות"

איל ההון האמריקני דונאלד טראמפ העביר היום ביקורת חריפה על מדיניות ארה"ב בתחום הנפט בשל העלייה החדה במחירי הנפט בתקופה האחרונה.

"מנהיגי אופ"ק יושבים מסביב לשולחן, מסכמים על מחיר הנפט וצוחקים עלינו מפני שאין לנו מנהיגות", כך אמר טראמפ.

מחירי הנט עולים בתקופה האחרונה בעקבות המתיחות עם איראן, כאשר מצד אחד ביולי אמור להיכנס לתוקפו אמברגו הנפט של האיחוד האירופי, ומצד שני איראן בעצמה מאיימת לעצור כבר בקרוב את משלוחי הנפט למדינות אירופה. בעקבות המתיחות החוזים על הנפט למסירה סובבים את ה-108-109 דולר.

טראמפ אמר כי "יש לי חברים רבים בסעודיה ומדינות נוספות והם לא מאמינים למה שהם מצליחים לעשות. הם לא מאמינים כמה טיפשים אנחנו. אנחנו לא צריכים את סעודיה". לטענתו, כשהנפט הגיע למחיר של 150 דולר לחבית לפני כמה שנים זה היה פקטור גדול יותר מאשר משבר הבנקים והמשכנתאות, שכן "הנפט הוא נוזל החיים. הכל פועל על נפט".

טראמפ טוען כי ארה"ב הולכת שוב לאותו כיוון של עליית מחירי הנפט בשל המחסור במדיניות אנרגיה לאומית. "הנשיא אובמה לא הציב את האנרגיה כגורם משמעותי מבחינתו - את הבריאות כן. אם הוא היה משקיע שליש מהמאמץ שהוא משקיע בבריאות באנרגיה, לא היינו צריכים אפילו לייבא נפט".