ח"כ דוד רותם: להדיח את שופט העליון סלים ג'ובראן

זאת עקב סירובו לשיר את ההמנון הלאומי אמש בטקס השבעתו של אשר גרוניס ■ ג'ובראן הבהיר כי לא שר את מילות ההמנון בשל קושי אישי ולא בכוונה להתריס

זעם בקרב גורמים בימין בעקבות סירובו של שופט העליון סלים ג'ובראן לשיר את מילות ההמנון הלאומי, "התקווה", בטקס השבעתו אמש (ג') של נשיא בית המשפט העליון הנכנס, אשר גרוניס.

ח"כ דוד רותם מישראל ביתנו קרא בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל להדיח את ג'ובראן מתפקידו.

ג'ובראן הבהיר למקורביו כי החלטתו שלא לשיר את מילות ההמנון הייתה מודעת, וכי פעל כך מתוך קושי אישי שלו, אך לא מתוך כוונה להתריס.

בעקבות כתבתו של גיא פלג בחדשות ערוץ 2 בנושא אי-שירת ההמנון על-ידי שופט בית העליון סלים ג'ובראן, פנו מנהלי ארגון יוזמות קרן אברהם לכתב גיא פלג.

"במהלך עשרות טקסים ממלכתיים, צבאיים וממשלתיים בהם משתתפים אזרחים ערבים", כתבו, "איש לא העלה בדעתו שהעובדה שאזרח או בעל תפקיד ערבי לא שר את מילות ההמנון הלאומי היא בעלת ערך חדשותי, ועל חברת החדשות לשאול את עצמה מדוע באווירה הפוליטית הנוכחית לפתע הדבר הופך לאירוע חדשותי. לדעתנו הדבר מסמל הידרדרות של העיתונות בעת הזאת לפופוליזם וניסיון למצוא חן בעיני קבוצה קיצונית בציבור היהודי, שמצליחה להכתיב סדר יום ציבורי אנטי-דמוקרטי, שמכוון בעיקרו לפגוע באזרחים הערבים".