שמועות על פיצוץ צינור נפט סעודי הקפיצו את הנפט ל-110 ד'

לאחר שמחיר הנפט התמתן בימים האחרונים ונסחר סביב 106 דולר לחבית, הוא זינק היום שוב לרמות שיא בשל שמועות כי טרוריסטים פוצצו צינור נפט סעודי

מחיר הנפט הגולמי מזנק היום (ה') לרמת שיא של 110 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו-יורק, זאת בעקבות דיווח ראשוני לפיו פוצץ צינור נפט מרכזי בסעודיה, כאשר החשדות המרכזיות מופנות כלפי טרוריסטים.

כאמור, על רקע המתיחות בין איראן לבין מדינות המערב שהטילו חרם על ייבוא הנפט האיראני וצימצמו את ייבוא הנפט ממדינת האייטולות, מחיר הנפט זינק בשבועות האחרונים לרמת שיא של 109 דולר לחבית - שיא של 9 חודשים. יחד עם זאת, בימים האחרונים מחירה של חבית נפט גולמי התמתנה מעט וירדה לרמה של 106 דולר, וכעת זינקה לשיא של יותר מ-9 חודשים.

כזכור, איראן הודיעה שתחסום לחלוטין את המעבר של מכליות הנפט במיצרים, במידה והסנקציות שיוטלו על איראן יחולו גם על הנפט שהיא מייצאת. "אנחנו נדאג שאפילו טיפה אחת של נפט לא תזרום החוצה ממיצרי הורמוז", איים מוחמד רזה ראחימי, סגן הנשיא האיראני. כשליש מכלל ייצוא הנפט העולמי, הנשלח באמצעות ספינות, עובר דרך מיצרי הורמוז, ולכן ספינות קרב אמריקניות מפטרלות באזור כדי להבטיח מעבר בטוח של מכליות הנפט.

כמו כן לפני כשבועיים איראן גם הודיעה כי לא תייצא יותר נפט לבריטניה וצרפת, זאת כתגובה לחרם הנפט שהטילו עליה מדינות גוש האירו.