דווקא כשמחיר הדלק מזנק: GM מפסיקה את ייצור הוולט

המכירות המאכזבות של המכונית החשמלית מבית שברולט גרמו להפסקה זמנית בייצור הרכב ■ 1,300 העובדים בקו הייצור של המכונית פוטרו באופן זמני

ענקית המכוניות האמריקנית ג'נרל מוטורס הודיעה על השעיית הייצור של המכונית החשמלית השברולט וולט למשך 5 שבועות ופיטורם הזמני של 1,300 העובדים שעבדו בקו הייצור של הוולט, זאת בעקבות המכירות המאכזבות של המכונית החשמלית.

המהנלים של ג'נרל מוטורס מאוכזבים מהמכירות שמספקת המכונית החשלמית מאז שהושקה. בשנת 2011 יעד המכירות של המכונית עמד על 10,000 מכוניות בשנה, אולם בסוף היא הצליחה למכור רק כ-7,600. הצפי למכירות בשנת 2012 עמד על 60 אלף מכוניות, אולם חודשיים מאז תחילת השנה רק 1,626 אנשים החליטו לקנות וולט חדשה.

מספר סיבות עומדות מאחורי המכירות המדשדשות של הוולט שב-GM בנו עליה שתתן מאבק רציני למכוניות כמו הטיוטה פריוס. בין הסיבות למספר המכירות הנמוך עומדת העובדה שהמכונית לא שווקה בצורה נרחבת ברחבי ארצות הברית, בנוסף, החקירה שנפתחה בשנה שעבר בעקבות טענות שהמצבר של המכונית עלול לעלות באש תוך כדי נסיעה פגעו קשות במוניטין של הרכב. גם מחירה הגבוהה של הוולט בארצות הברית לא עזר למכירות, כשהוולט נמכרה בשוק המקומי תמורת כ-33 אלף דולר בעוד המתחרות שלה נמכרות במחירים שנמוכים בהרבה מרף ה-30 אלף דולר.