כלל פיננסים ממליץ על מניית הפועלים; איזו מניה לממש?

טל חודארה מכלל פיננסים מגדילה חשיפה מנייתית לארה"ב, אך סבורה כי מניות הבנקים הישראליים מהוות עוגן בתיק

"בטווח הארוך, קצב הצמיחה של השוק המקומי צפוי להיות גבוה משווקים מפותחים בעולם. אולם, ייתכן שבחודשים הקרובים נמשיך לראות פערי תשואות שליליים ומחזורי מסחר נמוכים", כך מעריכה טל חודארה, מנהלת השקעות בכלל פיננסים. זוהי הפעם השנייה שחודארה מתארחת במדור, והיא מציינת כי רוב האיומים ששררו בשוק המקומי ברבעון הקודם קיימים גם כיום, אך להם התווספה האפשרות לפעולה צבאית באיראן שתורמת לאי הוודאות בשוק. "השוק המקומי עומד בפני איומים רבים, אך המשמעותי מכולם הוא הרגולציה. רוב האיומים באים לידי ביטוי בתהליכים רגולטוריים מואצים, וייתכן שתוצאות החברות המקומיות עוד יושפעו מכך בעתיד".

"אמון המשקיעים בארה"ב חוזר"

מאז הפעם הראשונה שבה התארחה חודארה במדור ועד היום, הפגין השוק המקומי חולשה ניכרת מול שוקי העולם. מדד תל אביב 100 למשל פתח פער של כ-9% ביחס ל-S&P500, וגם ביחס למדדים מובילים באירופה שהשיגו תשואה עודפת משמעותית מולו. בהתאם, בחרה חודארה להעלות את אחוז החשיפה המנייתית לחו"ל מ-10% ל-15% על חשבון החשיפה למניות בישראל. היא ממשיכה להקצות 30% לאפיק המנייתי, אולם למרות החלוקה הפנימית השוויונית, בכל הקשור למניות בחו"ל, היא ממליצה באופן חד משמעי על ארה"ב בלבד: 10% למדד ה-S&P 500 , ו-5% למדד הנאסד"ק.

- מה הסיבה שעומדת מאחורי ההחלטה להתמקד בארה"ב?

"כרגע אנחנו רואים מגמה של התאוששות בארה"ב. תקופת הדוחות הסתיימה והתוצאות היו סבירות. אמנם לא רואים התפרצות, אבל האמון של המשקיעים חוזר. אני לא צופה שהצמיחה תהיה גבוהה, אבל אי הוודאות באירופה עדיין גדולה יותר. אפילו שהלחץ מיוון השתחרר, הוא עדיין מקרין על המדינות האחרות באזור". עם זאת, חודארה מציינת כי החשיפה לסחורות, שלה היא ממשיכה להקצות 5% מהתיק, מאפשרת חשיפה לשווקים המתעוררים.

ומה לגבי האפיק המנייתי בארץ? מבין המניות המומלצות של חודארה בולטת מניית בבילון , שמאז הסבב הקודם עלתה בכ-103%. בבילון, נזכיר, פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 ודיווחה, בין היתר, על גידול בשיעור של כ-60% ברווח הנקי לעומת 2010. חודארה מממשיכה להאמין בה, אולם ממליצה לממש חלק מההחזקות. "בבילון עשתה מהלך יפה בשנה האחרונה, ובחודשים האחרונים בפרט. לכן אני חושבת שכדאי לממש חלק מהעליות. עם זאת, אני ממליצה להמשיך לעקוב אחריה, כי המניה עדיין מעניינת".

מניה מומלצת נוספת היא זו של בנק הפועלים , שמאז הסבב הקודם איבדה כ-6%. "בגלל הידוק הרגולציה בחנו שוב את המניה. מניות הבנקים נפגעו קשה ב-2011 עקב דרישות העלאת יעד הלימות ההון בבנקים, והענף חשוף גם להאטה בשוק המקומי ולמצב שוק הנדל"ן, וכן לפיקוח על עמלות שונות".

טל חודארה מכלל פיננסים
 טל חודארה מכלל פיננסים

- אם כך, מדוע להמשיך להמליץ על מניית פועלים?

"ההסתכלות היא לטווח הארוך. למרות כל האיומים, השקעה בסקטור זה באמצעות מניות עוגן, כמו זו בנק הפועלים, נראית מעניינת. המחירים נוחים, ולכן לדעתי משקיע לטווח ארוך ייהנה מתמורה נאה".

הרכיב הסולידי בתיק של חודארה עומד על 60%: 40% אג"ח קונצרניות ו-25% אג"ח ממשלתיות. "שוק אג"ח הקונצרניות אמנם עשה תיקון מתחילת 2012, אבל הוא עדיין חלש. הוא סבל מהרבה איומים והשלכות רגולטוריות, כך שנוצר מצב שהשוק הזה לא מתפקד כמו שצריך. עם זאת, יש כעת הזדמנויות". לדבריה, החשיפה לרכיב הקונצרני רלוונטית למשקיעים המעוניינים בהשקעה לטווח הארוך, מאחר שהטווח הקצר נראה מאתגר עבור חברות רבות שייאלצו למחזר חוב בשוק המקומי.

לגבי חשיפה לאג"ח נדל"ניות ממליצה חודארה לערוך בחינה פרטנית לגבי כל חברה, ולוודא שאינה עומדת בפני מצוקת מחזור חוב. בין אג"ח המומלצות שלה נמצאות כלכלית ירושלים אג"ח ו', נכסים ובניין ג', גזית גלוב ט' ואלוני חץ ו', שנסחרות בתשואה של 3%-8%. לדבריה, ישנה העדפה לאפיק הצמוד, מאחר שהוא מקנה הגנה אינפלציונית.

החשיפה לאפיק אג"ח הממשלתיות בתיק של חודארה נעשית בעיקר באמצעות אג"ח ממשלתית שקלית (15%). "כיוון שאנו ברמת ריבית נמוכה, שכנראה לא תרד יותר, ובטווח הארוך אף תעלה", היא אומרת, "מומלץ להחזיק אג"ח ממשלתית לטווח קצר-בינוני, במח"מ של 3.5 שנים". עוד היא מציינת, כי את רכיב המק"מ, שלו היא מקצה 5% מהתיק, ניתן להחליף בגילון מאחר שהוא מגלם כיום תשואה גבוהה יותר.

חודארה
 חודארה

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך