הממשלה דחתה הצעה לסמן את מצלמות המהירות החדשות

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ רונית תירוש להתרעה על מצלמת המהירות ■ תירוש: "הממשלה מצאה דרך נוספת להיכנס לכיס האזרח"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה הצעת חוק של ח"כ רונית תירוש בנושא התרעה על מצלמות מהירות. ההצעה מבקשת להציב נורה כחולה מהבהבת על מצלמות המהירות האוטומטיות בכדי ליידע על קיומן - אחרת, לטענת תירוש, מדובר ב"מסחטת כספים".

"הממשלה, בלהיטותה להיכנס עמוק לכיס של האזרח ולגזול ממנו מאות אלפי שקלים, מצאה דרך נוספת לעשות זאת. מצלמות מהירות הן לא פתרון קסם להפחתת תאונות דרכים, כך שאם רצונה של הממשלה שהנהגים יורידו את הרגל מהגז - עליה לסמן את המצלמות כפי שביקשתי בהצעת החוק. במצב שנוצר, מדובר במסחטת כספים לקופת האוצר", אומרת תירוש.

כאמור, לפני כחודש הגישה ח"כ תירוש הצעת חוק פרטית לתיקון פקודת התעבורה, ולפיה יותקנו נורות כחולות מהבהבות, בנוסח ניידת, בראש כל מצלמת מהירות ורמזור אוטומטית, זאת כדי להעצים את אפקט ההרתעה.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבה תירוש כי "בתקופה האחרונה הוצבו מצלמות חדשות בכבישים מרכזיים בארץ, ומתוכנן להציב עוד מצלמות. מיקומן של חלק מהמצלמות החדשות מוסתר מעיני הציבור עקב תנאי דרך שונים וזוויות ראייה, ועולה החשש כי המצלמות החדשות הוצבו בעיקר לצורך העשרת קופת המדינה באמצעות הנפקת קנסות רבים, ולא לצורך שימוש כאמצעי הרתעה לציבור הנהגים".

יצוין כי בדיון בוועדת המדע, שנערך לפני מספר שבועות, התחייב בכיר במשטרה כי כל עמודי המצלמות ייצבעו בצבע כתום כדי להבליט אותם ולהעצים את ההרתעה. בפועל רוב העמודים שהוצבו הם בצבע אפור בהיר, שמתמזג עם הרקע שלהם.