"70% סיכוי שפרוטליקס תזכה לאישור FDA"

ד"ר יואב קידר, יועץ הביוטק של כלל פיננסים, מעריך: אישור ה-FDA לשיווק התרופה של פרוטליקס למחלקת הגושה, יהווה "אבן דרך משמעותית"

האם פרוטליקס מזכה ב-1 במאי באישור ה-FDA הנחשק לתרופת הדגל שלה, לטיפול במחלת הגושה? בכלל פיננסים מעריכים כי קיים סיכוי של 70% לכך שהתרופה תאושר, וכי אישור שכזה יהווה אבן דרך משמעותית עבור החברה וליבת הטכנולוגיה שלה.

"בעקבות אישור ה-FDA, אנו צופים כי אישור שיווק התרופה באירופה במהלך הרבעון השני 2012 וכן התקדמות במגעים עם רשויות הבריאות בממשלת ברזיל", מסביר ד"ר יואב קידר, יועץ הביוטק של כלל פיננסים.

פרוטליקס, כידוע, צפויה לקיים במאי את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני לשיווק תרופת ה-Uplyso למחלת הגושה. בפברואר פרסמה החברה נתונים נוספים מהניסוי בתרופה, שניתנה לחולים שלא טופלו בעבר, המראים כי הצליחה לעמוד בכל יעדי הניסוי.

פרוטליקס גם ממתינה כאמור לתשובה מממשלת ברזיל לגבי הסכם של מאות מיליוני דולרים לאספקת התרופה למדינה - וההחלטה בנושא תתקבל כנראה לאחר קבלת התשובה מה-FDA.

אולם, למרות האופטימיות, קיידר מבהיר כי לאור העיכוב באישור המיוחל (שאמור היה להתקבל כבר בפברואר השנה), העיכוב במתן האישור מוביל את פרוטליקס להתמודד עם שוק גושה מורכב יותר: "הדחייה באישור התרופה והתקדמות של מתחרות נוספות בשוק (ג'נזיים ושייר), מגבירים את הלחץ על החברה", דברי קידר.