"למה מותר לשחקני NBA להרוויח מיליונים ומנכ"לים לא?"

זוכה פרס נובל בכלכלה קנת' רוגוף, לא מצליח להבין את הביקורת שמוטחת במנכ"לים של החברות הגדולות ועל השכר שהם מקבלים ■ "לאותם אנשים לא אכפת ששחקנים ב-NBA מקבלים סכומים הרבה יותר גבוהים"

קנת' רוגוף, זוכה פרס נובל בכלכלה וכלכלן לשעבר בקרן המטבע הבינלאומית, יוצא היום נגד אלה שמבקרים את שכרם הגבוה של המנכ"לים בחברות הגדולות. רוגוף תקף את האדישות של הציבור לגבי שכרם של שחקני הקבוצות בליגת ה-NBA בארצות הברית, בעוד כשזה מגיע לשכר של מנכ"ל בחברה גדולה הציבור ישר תוקף את הסכומים שהוא מקבל.

"למה הציבור אדיש ביחס למיליוני הדולרים שמקבלים כוכבים ב-NBA, אבל כשזה מגיע לכוכבים בתחום הכלכלה והפיננסים, הציבור ישר מזדעק", תהה רוגוף בטור שהוא כתב. "השכר השנתי של חצי משחקני ה-NBA עומד על 2 מיליון דולר - פי 5 מהסף העליון להכנסות השנתיות של 1% ממשקי הבית האמידים ביותר בארצות הברית".

רוגוף טוען שאם מסתכלים על כל שחקני ה-NBA אז אנחנו נראה שהשכר השנתי הממוצע בקרב השחקנים עומד על 5 מיליון דולר, כש"שכר המינימום" לשחקן עם ותק של שנתיים עומד על 800 אלף דולר בשנה, ושכר של שחקנים ותיקים כמו קובי בראיינט שמשחק בלוס אנג'לס לייקרס מקבל כ-25 מיליון דולר.

"אותם אנשים שנהנים מהביצועים של השחקנים על המגרש ושאין להן בעיה עם הסכומים שהם מקבלים, ישר מזדעקים כשמתברר שמנכ"ל של חברה הנמצאת ברשימת 500 החברות הגדולות של מגזין פורצ'ן מקבל חבילת פיצויים ממוצעת של כ-10 מיליון דולר", כתב רוגוף.