ביוליין מזנקת 5%: קיבלה אישור לתחילת שלב שני בניסוי קליני

החברה מדווחת כי קיבלה ממשרד הבריאות בישראל אישור לביצוע שלב שני בניסוי BL-7040 לטיפול הניתן בבליעה למחלת המעי הדלקתי ■ מנכ"ל ביוליין: "אם הניסוי יצליח הוא יביא בשורה חדשה בטיפול למחלת המעי הדלקתי"

חברת ביוליין הדואלית מדווחת היום (ב') כי התקבל אישור ממשרד הבריאות בישראל לתחילת שלב שני בניסוי BL-7040 לטיפול הניתן בבליעה למחלת המעי הדלקתי. מהחברה נמסר כי הניסוי מיועד לקבוע את היעילות, הפרמקודינמיקה והבטיחות של BL-7040 במתן פומי לכ-20 חולים הסובלים מקוליטיס כיבי (סוג של מחלת מעי דלקתי) ברמה בינונית.

החולים יקבלו את התרופה BL-7040 במשך תקופה של עד 5 שבועות: 12 מ"ג ליום במשך כ- 3 שבועות ולאחר מכן 40 מ"ג ליום במשך שבועיים נוספים. עוד נמסר כי הניסוי הקליני יתבצע בשני אתרים בישראל, המרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב והמרכז הרפואי הדסה בירושלים.

בחברה מזכירים כי בניסויים פרה-קליניים הראה BL-7040 פעילות נוגדת דלקת. יעילות BL-7040 בניסויים אלה הייתה משמעותית מאוד וברמה דומה לסטרואיד דקסמתזון, טיפול מקובל למחלת המעי הדלקתי. אולם טיפול בדקסמתזון מלווה בתופעות לוואי רבות. פרופיל הבטיחות של BL-7040 הוכח בניסויים פרה-קליניים ובניסויים קליניים קודמים.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, אמרה, "אנו מצפים בכליון עיניים לתחילת ניסוי קליני זה המיועד לבדוק את יעילות הטיפול ב-BL-7040 ניסוי זה, אם יצליח, יביא בשורה חדשה בטיפול למחלת המעי הדלקתי. רבים מהטיפולים המקובלים היום מלווים בתופעות לוואי חמורות והם אינם יעילים בעד ל-40% מהחולים. BL-7040 הינו טיפול הניתן בבליעה, בעל מנגנון פעולה חדשני, ואנו סבורים כי הוא יראה יעילות ובטיחות משופרות בהשוואה לטיפולים קיימים".