טבע: ממצאים חיוביים במחקרים לתרופה QNASLTM

QNASLTM הינו תרסיס קורטיקו-סטרואידי "יבש", לא-מימי, הנמצא בפיתוח לטיפול בנזלת אלרגית עונתית ונזלת אלרגית לאורך כל שנתית

טבע הכריזה היום על ממצאים חיוביים מארבעה מחקרים קליניים בשלב III אשר בדקו את פרופיל היעילות והבטיחות וכן את ההשפעה על איכות החיים (QoL) של תרסיס אף QNASLTM.

QNASLTM הינו תרסיס קורטיקו-סטרואידי "יבש", לא-מימי, הנמצא בפיתוח לטיפול בנזלת אלרגית עונתית (SAR) ונזלת אלרגית לאורך כל שנתית (PAR). הנתונים הוצגו היום בפגישה של האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לשנת 2012 (AAAAI) באורלנדו, פלורידה.

"נתוני הטווח הארוך מעניקים תוקף לפרופיל היעילות והבטיחות של QNASL ומוכיחים את התוצאות החיוביות אותן חווים מטופלים המשתמשים בתרסיס החדש וה'יבש'," אמר גארי גרוס, רופא אלרגולוג ואחד המייסדים של מרכז האלרגיה ואסטמה בדאלאס. "מכיוון שנזלת אלרגית היא אחת ממחלות האלרגיה השכיחות ביותר בארה"ב, הפוגעת ביותר מאשר אחד מכל חמישה אנשים, חשוב שיהיה מגוון של אפשרויות טיפוליות הזמינות למטופלים החווים מדי יום קשיים עקב מצב זה".

ב- 5 לאוגוסט 2011, קיבלה רשות המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) לבדיקה בקשה לרישום תרופה חדשה (NDA) עבור QNASLTM. הבקשה התבססה על תוכנית פיתוח קלינית מקיפה שכללה תוצאות משני ניסויים קליניים של שלב III שנועדו להעריך את הבטיחות והיעילות של QNASLTM לטיפול בסימפטומים של SAR ושל PAR. בשני הניסויים, QNASLTM הוכיח שיפור בציוני הסימפטומים הנזליים עבור גודש באף, גירוד באף, נזלת והתעטשות בהשוואה עם תרופת דמה. QNASLTM ניתן כתרסיס "יבש", לא מימי הנתון במיכל לחץ והינו ידידותי לסביבה. מערכת שחרור התרסיס החדש מציעה גם מונה מנות פנימי.