קרידט סוויס ירכוש בחזרה שטרי הון בהיקף 4.4 מיליארד ד'

הבנק השוויצרי יצא בהצעה לרכישה חוזרת של שטרי הון בהיקף של 4 מיליארד פרנק שוויצרי ■ זאת על מנת לעמוד בדרישות החדשות של הממשלה השוויצרית להלימות הון

הבנק השוויצרי קרדיט סוויס הודיע אתמול על תוכנית לרכישה חוזרת של שטרי הון בהיקף של כ-4 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-4.4 מיליארד דולר) וזאת על מנת לעמוד בדרישות החדשות של ממשלת שוויץ בנוגע להלימות ההון של הבנקים.

"קרדיט סוויס ממשיך לבצע צעדים יזומים על מנת לעמוד בדרישות החדשות של הרשויות בשוויץ", אמר דיוויד מאת'רס, מנהל הכספים של הבנק. "המהלך נועד לשנות את מבנה ההון של הבנק הרבה לפני המועד האחרון שנקבע על ידי הרשויות לביצוע המהלך". המועד האחרון שנקבע לביצוע המהלך נקבע על ידי הממשלה השוויצרית לחודש ינואר 2013.

כחלק מהדרישות החדשות של הרשויות בשוויץ, הבנקים הגדולים במדינה, UBS וקרדיט סוויס, שהמאזנים שלהם גדולים יותר מגודלה של הכלכלה המקומית, התחילו להנפיק אגרות חוב להמרה שהופכים את אגרות החוב הללו למניות במידה והבנקים יקלעו לקשיים כלכליים.

חברת כור שמחזיקה בכ-3% מהמניות של הבנק השוויצרי פרסמה אמול הודעה לבורסה בנושא הזה. ההודעה של הבנק השוויצרי באה לאחר נעילת המסחר בבורסה בשוויץ, והמנייה של הבנק ירדה אתמול ב-1.32% וננעלה במחיר של 24.600 פרנק שוויצרי.