קרן המטבע: פורטוגל תוכל לשוב לגייס אג"ח בשנה הבאה

ראש ממשלת פורטוגל: "תוך כמה חודשים, כשתוצאות 2012 יהיו חזקות יותר בעיני האנליסטים, פורטוגל תהפוך למקרה סימפטי יותר של הצלחה"

פורטוגל אמורה להיות מסוגלת לשוב לשוקי האג"ח בשנה הבאה, והנושים במגזר הפרטי אינם צפויים לבצע מחיקות בגין האג"ח הפורטוגליות. כך אמר ראש צוות הסיוע לפורטוגל מטעם קרן המטבע הבינלאומית.

"הציפיה שלנו, בשורה התחתונה, ממשיכה להיות שפורטוגל תהיה מסוגלת להיכנס שוב לשווקים בסוף השנה הבאה", אמר אתמול (ב') אבבה אמרו סלאסי, שיפקח על חלקה של קרן המטבע הבינלאומית בתוכנית ההצלה הבינלאומית לפורטוגל. "זה לא יהיה קל", הוסיף סלאסי, שאמר את הדברים בראיון לטלוויזיה של בלומברג.

הממשלה מקצצת בהוצאות ומעלה את המסים כדי לעמוד בתנאי תוכנית סיוע החירום בת 78 מיליארד האירו שארגנו קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי. פורטוגל נחושה לעמוד בתנאי חבילת ההצלה ולשוב לשוקי האג"ח ב-2013, לדברי ראש הממשלה, פדרו פסוס קואלו.

"תוך כמה חודשים, כשתוצאות 2012 יהיו חזקות יותר בעיני האנליסטים, פורטוגל תהפוך למקרה סימפטי יותר של הצלחה", אמר אתמול פסוס קואלו בראיון נפרד לטלוויזיה של בלומברג.

עלויות האשראי של פורטוגל גדלו בעקבות בקשתה לקבל חבילת הצלה אשתקד. פער התשואה שדורשים המשקיעים כדי להחזיק באג"ח פורטוגליות לעשר שנים, במקום באג"ח גרמניות, עלה אתמול ל-12.02%, לעומת 5.11% כשראש הממשלה הסוציאליסטי דאז של פורטוגל, חוסה סוקרטס, ביקש סיוע חירום ב-6 באפריל. ב-6 ביוני, למחרת ניצחונו של פסוס קואלו על סוקרטס במרוץ לראשות הממשלה, עמד הפער על 6.70%.

ייתכן שההתפתחויות ביוון תורמות להגדלת הפער, על אף ש"לשתי המדינות יש פרופיל חוב שונה מאוד", אמר סלאסי. קרן המטבע מעריכה שחובה של פורטוגל ביחס לתמ"ג "יתייצב בסביבות 115% ב-2013, ולאחר מכן יתחיל בירידה הדרגתית".