יוסי גרבר הוא הזוכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון

טקס פרסי התיאטרון יתקיים ב-11 במאי ■ יוסי גרבר, יליד תל אביב, החל את הקריירה הבימתית שלו כילד פלא בתיאטרון האוהל ובתסכיתי רדיו של קול ירושלים וקול ישראל

השחקן יוסי גרבר בן ה 78 הוא הזוכה בפרס מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון שיתקיים ב 11 במאי. וועדת הפרס, בה חברים בין השאר היו"ר שמואל עומר, השחקניות כלות פרס ישראל ליה קניג ומרים זהר, הפרופסור דוד אלכסנדר וירון סדן, בחרה בשחקן הוותיק כראוי ביותר לפרס, בו זכו בשנים עברו אושיות דוגמת גרי בילו, עודד תאומי, יהושע סובול ועוד רבים.

בנימוקי וועדת טקס פרסי התיאטרון נכתב בין השאר: "החיות והחן שיוסי גרבר מעניק במשך שנים ליצירי דמיונם של סופרים ומחזאים, שלובות בשיח היצירתי והחינוכי המתמשך שהוא מקיים עם עמיתיו בחדרי החזרות ועם קהליו שבאולמות. אלה וגם אלה משיבים לו אהבה משני עברי המסך. גלריית הדמויות אותן גילם הינה עדות מרשימה למגוון של דמויות שכל אחת מהן עוצבה בקפידה, בדייקנות ביד אמן כשרונית ומתוך אנרגטיות מתמשכת".

יוסי גרבר, יליד תל אביב, החל את הקריירה הבימתית שלו כילד פלא בתיאטרון האוהל ובתסכיתי רדיו של קול ירושלים וקול ישראל. במקביל לשירותו הצבאי, בתחילת שנות ה 50', היה אחד מתלמידיו הראשונים של המורה למשחק ניסן נתיב. לאחר שחרורו הצטרף לתיאטרון הקאמרי בו הוא מופיע גם כיום. עם זאת, בשנותיו הראשונות על הבמה התקשה למצוא את מקומו בממסד התיאטרלי בארץ ונסע לאנגליה, שם למד משחק באקדמיה המלכותית ועבד כקריין במחלקה העברית של ה BBC. רק באמצע שנות ה 60' החלה הקריירה שלו לפרוח שוב, ומאז גילם בהצלחה עצומה עשרות תפקידים במחזות "מלכת האמבטיה", "קידוש", "הסוחר מוונציה", "הקמצן", "מבקר המדינה", "מר גרין", "ימי שלישי עם מורי", "מכולת" ועוד. בשנות ה 70' הפך גרבר גם לאליל הילדים, בעקבות הופעתו בסדרת הטלוויזיה המופתית "הצריף של תמרי" לצד דמויות מתיאטרון הבובות של חברו הקרוב אריק סמית, וכמו כן הופיע גם בסרטי קולנוע רבים.