בניזרי: "הכאב שלי אכן גדול משל גלעד שליט, מה לא בסדר?"

השר לשעבר, שהורשע בקבלת שוחד והשתחרר לאחר שנתיים וחצי בכלא, סיפר בראיון ל"עובדה" על החיים בכלא ועל מה שעובר על שותפו לתא לשעבר, משה קצב

ב-10:00 בבוקר שלמה בניזרי יוצא מהכלא, עבריין שהורשע בעבירות שוחד, ב-10:05 הוא כבר חף מפשע. בניזרי יודע לספר סיפור, וכך גם השנתיים וחצי שבילה בכלא הופכות תוך דקות למורשת קרב.

"אני לא אשכח את הסיוט הזה. אתה מגיע לבית הסוהר, הרגע של הסיוט הראשון - בום. הדלתות נסגרות. רגע, מה? אני לא יכול לצאת, לא יכול כלום. יו, אמאל'ה... אתה נכנס, בודקים אותך כמו איזה עבד מושפל. מה זה הגופייה פה? מה זה הגרביים? אתה הולך, מגיע, טביעת אצבע. מה אני עבריין? זה רק בסרטים אני זוכר את זה", מספר בניזרי.

אולי זאת חגיגת השיבה הביתה, אולי זה הרעב לקבל כותרות שגורם לו לבשר לאומה שהכאב שלו היה גדול מהכאב של גלעד שליט, והוא לרגע לא חוזר בו.

"אמרתי שבמובן מסוים הכאב שלי היה יותר גדול, כי אצל גלעד שליט מי שעשה לו את העוול ואת הפשע זה מחבלים של החמאס. לי עשו את זה בני עמי, שהלכו ותפרו לי את התיק. לכן הכאב שלי במובן הזה הוא הרבה יותר גדול משל גלעד שליט. מה לא בסדר? אני ממש לא מבין מה לא בסדר".

הספורטאי המצטיין שחזר בתשובה הפך כמעט בן-לילה לכוכב פוליטי. קצת כמו דרעי, הוא ידע לקרוץ לכל אחד בשפתו וכך סלל את דרכו לצמרת ש"ס. הוא היה חבר כנסת, 5 פעמים ברציפות שר בריאות ושר עבודה ורווחה.

בית המשפט המחוזי שם קץ לקריירה המסחררת שלו כשהרשיע אותו באפריל 2008 ושלח אותו ל-18 חודשי מאסר בפועל. בית המשפט העליון הפך אותו לסמל השחיתות כשהכפיל את עונשו ושלח אותו ל-4 שנים בכלא.

גם בתוך מבול הפרשות ששטף אותנו בשנים האלה, הפרשה הזאת בוטה יותר. הכול נעשה כמעט לאור היום. כתב האישום נגש שלמה בניזרי חשף מערכת יחסים ארוכה ומושחתת בינו ובין חברו הטוב משה סלע, מגדולי הקבלנים שייבאו עובדים זרים לשיראל. סלע היה לעד מדינה וסיפר איך קיבל מאנשי בניזרי מידע פנים על מכרזים תמורת שלל טובות הנאה שהרעיף על השר ועל פטרונו, הרב ראובן אלבז. מנכ"ל שירות התעסוקה לשעבר, יעקב בוכריס, העיד כי בניזרי פיטר אותו לאחר שסירב להטות מכרז ענק לטובת החברה של סלע.

"אמרתי לקצב 'תבכה, זה בסדר'"

לשירות בתי הסוהר אין לבניזרי שמץ של טענה, הוא גם היה הבחירה הטבעית של השב"ס כשחיפשו שם חונך לאסיר החדש שהגיע לכלא מעשיהו, משה קצב.

"ראיתי אדם שברירי שהולך, ולכולם נחמץ הלב, וכולם אומרים רחמנות, כואב הלב", מספר בניזרי על קצב. "לאחר שנכנס לתא הגיע רגע השבירה שלו, והוא החל לבכות. אמרתי לו 'זה בסדר, תבכה. גם אני בכיתי'. היו לנו שיחות נפש, והוא סיפר על התסכול שלו ועל מה שעבר. אני יכול לכאוב את כאבו".

על השאלה מה הייתה הטעות הכי גדולה שלו, עונה בניזרי: "שנכנסתי לפוליטיקה בכלל".

תגובת עו"ד אלי כץ שמייצג את משה סלע: "סלע מקבל באהבה את כל קביעות בית המשפט בעיניינו, לטוב ולרע, וכך גם את עקיצותיו של בניזרי, בו ראה תמיד שותף לדרך ומורה רוחני. אין אדם נתפס בשעת צערו".