רשות השידור מוכרת את זכויות השידור של משחקי לונדון 2012

מדובר על תחרויות מ-18 ענפים, כולל טורניר הכדורגל והכדורסל ■ מחיר המינימום: 1.6 מיליון שקל ■ המועמדים: ערוץ הספורט וערוץ הטלוויזיה של אתר ONE

במסגרת ההיערכות לשידור משחקי לונדון 2012 שייערכו בקיץ הקרוב, החליטה רשות השידור להוציא למכרז חלק ניכר מזכויות השידור של התחרויות.

רשות השידור, שמחזיקה בבלעדיות בזכיון לשידור המשחקים האולימפיים בישראל, מציעה חבילה הכוללת 18 ענפים מתוך התוכנית האולימפית הכוללת 26 ענפים בסך-הכול. בתוך החבילה נכללים גם שניים מהטורנירים היוקרתיים והמעניינים בתוכנית האולימפית - טורניר הכדורסל וטורניר הכדורגל. בנוסף כוללת החבילה גם את הזכויות של הענפים הבאים: כדוריד, כדורעף, כדורמים, טניס שולחן, אופניים ועוד.

עם זאת, ערוץ 1 שמר לעצמו את כל הנכסים "הישראליים" שבהם יש לישראל סיכוי לזכייה במדליה - ג'ודו ושייט, התעמלות אמנותית - ובנוסף את 3 ענפי הדגל של התוכנית האולימפית: שחייה, אתלטיקה קלה והתעמלות.

סכום המינימום לכניסה למכרז עומד על 1.6 מיליון שקל, והוא מוגבל לערוצים פתוחים בלבד, מה שמשאיר את הזירה להתמודדות בין ערוץ הספורט וערוץ הטלוויזיה של אתר ONE.

יש לציין כי מדובר בניסיון שני של רשות השידור למכור את הזכויות, אחרי שבמכרז הקודם, שבו ביקשה סכום סף של 2.5 מיליון שקל, לא התקבלו הצעות.

ההחלטה להוציא החוצה חלק מהזכויות נובעת בין היתר מתוך מגבלה של ערוץ 1 לכסות את כל הענפים והמגבלה בשעות שידור, ובנוסף מתוך רצון של קברניטי ערוץ 1 להחזיר חלק מההוצאות על רכישת הזכויות וההפקה של לונדון 2012. ערוץ 1 רכש את זכויות השידור של המשחקים מאיגוד השידור האירופי (EBU) עבור 2.5 מיליון אירו.

משחקי לונדון 2012 ייפתחו ב-27 ביולי ויינעלו ב-12 באוגוסט.