"2012 ללא בשורה עבור סלקום - הסיכון פשוט גדול מדי"

אורי ליכט מ-IBI: שנת 2012 טומנת בחובה איומים רבים עבור סלקום - עם "כניסה אגרסיבית" של מירס לשוק הסלולר, ולאחריה גם גולן טלקום

את שנת 2010 מתחילה סלקום כאשר איומים רבים עומדים בפתח ומאיימים להוסיף ולפגוע בתוצאות החברה - כך מעריך היום (ד') אורי ליכט, אנליסט ממחלקת המחקר של בית ההשקעות IBI.

ליכט מזכיר כי בקרוב צפויה "השקעה אגרסיבית" של פעילות הסלולר של מירס, ומספר חודשים לאחר מכן צפויה גם גולן טלקום להשיק את פעילותה - כאשר כניסתן של שתי המתחרות החדשות לענף, צפויה להגביר את הלחץ על החברות הקיימות בשוק.

"לקראת התחרות הצפויה, חברות הסלולר הקיימות צריכות לעבור שינוי משמעותי", מבהיר ליכט. "מחברות שהפוקוס בהן הוא על הרווח והפסד, לחברות שבהן הצרכן הוא המרכז ושביעות רצונו היא ערך משמעותי".

ב-IBI סבורים כי הלחץ על חברות התקשורת לא ייפסק, שכן אלה סובלות מבעיית אמון עמוקה מול הציבור. "החברות חייבות להפנים שבשורה התחתונה כולנו צרכנים", מסכם ליכט. "חברה שתבין זאת מוקדם מהאחרות תצליח בסופו של דבר להגדיל גם את השורה התחתונה".

חברת התקשורת פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה, כשהיא מדווחת כי הכנסותיה עלו ברבעון ב-0.2% ביחס לאשתקד, להיקף של 1.664 מיליארד שקל (לעומת 1.662 מיליארד שקל אשתקד), בעוד הרווח הנקי צנח ל-76 מיליון שקל - ירידה של 76.2% ביחס לרווח של 319 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-0.76 שקל למניה, לעומת 3.28 שקל למניה אשתקד.