ביהמ"ש הורה על פירוק חברה שהייתה בעבר הבעלים של הפועל ת"א

השופט איתן אורנשטיין נענה לבקשת כתר אחזקות והורה על פירוק חברת מועדון הכדורגל הפועל ת"א בע"מ שבבעלות מוני הראל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, הורה היום (ד') על פירוק חברת מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב בע"מ, שבבעלות איש העסקים מוני הראל, שהייתה הבעלים של הפועל תל-אביב בעבר. בכך נענה השופט לבקשת חברת כתר אחזקות.

"כונס הנכסים הרשמי בתל-אביב יהיה המפרק הזמני של החברה, וזאת עד להכרעת אסיפת הנושים לזהותו של המפרק הקבוע", קבע השופט.

עוד נקבע כי נושאי המשרה בחברה יתייצבו מיד עם קבלת צו הפירוק במשרד הכונס הרשמי וימסרו כל מידע שיידרש בנוגע לעסקי החברה.

בנוסף, מינה בית המשפט את רו"ח ניר אנדרסון כמנהל מיוחד לנכסי החברה. הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב כיום הוא איש העסקים אלי טביב.

ביולי 2011 הפך אלי טביב באופן לבעלים של הפועל תל-אביב בכדורגל. זאת לאחר ששופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, פסקה כי הליך ה"במבי" (Buy Me Buy You) שהתקיים בין טביב לשותפו דאז במועדון, מוני הראל, תקף.

מעורבותו של הראל בניהול הפועל ת"א החל בשנות ה-90, אז שימש כיו"ר הקבוצה מטעם ההסתדרות. ב-1997 הוא עזב לאחר שהמועדון נרכש על-ידי סמי סגול ומשה תאומים (קבוצת כתר). ב-2005 חזר הראל למועדון כיו"ר קבוצת הניהול של הפועל, והחל לצבור אחוזי שליטה בקבוצה. בקיץ 2008 קיבל מקבוצת כתר בעלות מלאה על המועדון ללא תשלום, כשבתמורה התחייב להעמיד למועדון תקציב שנתי גבוה.

כבר באותו קיץ עברו מספר שחקנים של הפועל כפר-סבא, לשעבר בבעלותו של אלי טביב, אל הפועל תל-אביב - וכך החלה באופן לא רשמי השותפות בין טביב להראל.