תמ"א 38: הרשויות החזקות יוכלו להוסיף 2.5 קומות

זאת, כפי שנקבע כבר לאזורים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ■ סגן ראש עיריית רעננה: "תמריץ משמעותי למימוש התמ"א"

הערים רעננה, הרצליה והוד השרון יוצאו מהרשימה שמגבילה רשויות מקומיות ממעמד סוציו-אקונומי גבוה לתוספת זכויות של עד 1.5 קומות בלבד בתיקון 3 לתמ"א 38, כך לפי המלצת החוקר ששמע את ההסתייגויות שהוגשו לתיקון. ל"גלובס" נודע כי בעקבות החלטת החוקר שוקלת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לבטל לגמרי את הנספח המגביל רשויות חזקות. המשמעות היא שבערים אלה תתאפשר תוספת של 2.5 קומות, כפי שנקבע לאזורים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך.

בשנה שעברה אישרה המועצה הארצית תמריצים נוספים ליישום תמ"א 38 במסגרת תיקון 3, שלפיו ביישובים שדירוגם הסוציו-אקונומי הוא 7 ומטה, כולל במחוז ת"א והמרכז, תתאפשר תוספת של עד 2.5 קומות ואילו ביישובים בדירוג 8 ומעלה תתאפשר תוספת של 1.5 קומות.

לתיקון 3 הוגשו הסתייגויות שנשמעו בפני חוקר. יו"ר הוועדה המקומית רעננה וסגן ראש העירייה, עו"ד איתן גינזבורג, הגיש הסתייגות לתיקון. לטענת רעננה, אין לתוספת של עד 1.5 קומות כל ערך כלכלי, שכן היא ניתנת למימוש רק אם לא קיימות זכויות בנייה בגג המבנה מכוח תוכנית מפורטת לבנייה על גגות.

בעקבות הסתייגויות הרשויות המליץ החוקר על הוצאת רעננה, הרצליה והוד השרון מהרשימה שמגבילה את התוספת לקומה וחצי בלבד. במכתב של מזכיר המועצה הארצית, טל רשף, שיצא השבוע לרשויות המקומיות, נכתב שלאור המלצת החוקר על הוצאת שלוש ערים אלה מהרשימה המגבילה, שוקלת המועצה הארצית לבטל לחלוטין את הנספח שמגביל את הרשויות החזקות לתוספת של עד 1.5 קומות.

לדברי גינזבורג, "החוקר אימץ את עמדתנו וקבע שאין הצדקה לעשות הבחנה מלאכותית בין ערים שונות באותו מחוז בכל הנוגע לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. מימוש תמ"א 38 הוא משימה לאומית שמתקדמת בעצלתיים. אימוץ המלצת החוקר יהווה תמריץ משמעותי למימוש התמ"א".