עימות בין וינשטיין לשטייניץ על מינוי משה אשר

וינשטיין עצר את ההצבעה בממשלה על מינוי משה אשר למנהל רשות המסים, כשגילה כי רוב השרים יצביעו נגד ■ טוען: מדובר בביזיון בית המשפט העליון ■ תגובת לשכת שר האוצר: "שטייניץ עמד במחויבות שלו בפני בית המשפט העליון"

עימות חריף בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, סביב מינויו של משה אשר למנהל רשות המסים: ל"גלובס" נודע כי וינשטיין ביקש אמש (ד') לעצור את ההצבעה בעניין, כמה שעות אחרי שנחשף ב"גלובס" כי ההצבעה נקבע סופית ליום ראשון הקרוב, וכי שטייניץ עצמו, יחד עם רוב שרי הממשלה, צפויים להצביע נגד המינוי.

במשרד ראש הממשלה אישרו אתמול את דבר העלאת המינוי להצבעה ביום ראשון, אך כמה שעות מאוחר יותר דיווחו על שינוי התוכניות.

משרד ראש הממשלה אישר את השינוי, ומסר כי "בהתייעצות עם היועמ"ש, הוחלט שלא להעלות את ההחלטה השבוע".

במשרד המשפטים מסרו: "הנושא מצוי כרגע בעיצומן של התייעצויות בדרגים הבכירים ביותר. מטבע הדברים, אין בידינו להרחיב בשלב זה לגבי תוכן ההתייעצויות".

במשרד מסרו כי היועמ"ש ביקש לבדוק מספר היבטים משפטיים בעניין. נציין כי ההצבעה הזו מתעכבת זה יותר מחודש ימים - זמן מספק לבצע בדיקות רבות.

זעם בלשכת השר

ל"גלובס" נודע כי הסיבה לכך הייתה שהיועמ"ש גילה כי הממשלה צפויה להפיל את מינויו של אשר, אחרי עבודה יסודית של שטייניץ שביקש מהשרים להתנגד למינוי.

אם ההצבעה הייתה אכן מתקיימת ביום ראשון, אזי היה נוצר מצב אבסורדי, שבו שר האוצר מעלה לאישור מינויו של בכיר - ומיד מצביע נגד הצעתו שלו. לפיכך דרש וינשטיין את דחיית ההצבעה למועד מאוחר יותר, שכן הוא רואה במהלך זה ביזיון בית המשפט על-ידי הממשלה.

עוד נודע כי וינשטיין נחוש לאשר את מינויו של אשר, אחרי שוועדת איתור בחרה בו פה-אחד כמועמד יחיד אחרי בחינת אין-ספור מועמדים, ובג"ץ חייב את שטייניץ להעלות את מינויו להצבעה בממשלה.

בסביבתו של שטייניץ זועמים על החלטת היועץ בדבר דחיית ההצבעה, מגדירים אותה "חוצפה" וסבורים כי זכות הממשלה להצביע נגד המינוי. בעבור שטייניץ הפרשה מביכה באופן קיצוני, וההצבעה ביום ראשון הייתה אמורה לשים לה סוף.

לגבי הטענות שלפיהן שטייניץ ניהל קמפיין שכנוע בין השרים נגד המינוי, מסרו מקורות בלשכת שר האוצר כי "שטייניץ לא היה השר היחיד שניהל קמפיין כזה או אחר בנושא".

הכוונה היא לשר המשפטים, יעקב נאמן, אשר תומך במינויו של אשר, שהתמחה במשרד עורכי דין בבעלות נאמן באמצע שנות ה-90.

ההערכות כעת הן כי ראש הממשלה הוא זה שיכריע לבסוף בסוגייה.

מלשכת שר האוצר נמסר: "שר האוצר הגיש את ההחלטה למזכירות הממשלה, והאחריות להעלות אותה לממשלה היא של מזכירות הממשלה. שר האוצר עמד במחויבות שלו בפני בית המשפט העליון".

שר המשפטים יעקב נאמן סירב להתייחס.