דוח התעסוקה בארה"ב: 227 אלף משרות חדשות בפברואר

התחזיות עמדו על תוספת של 210 אלף משרות חדשות בלבד ■ זה החודש השלישי ברציפות שבו מספר המשרות החדשות שנוצרו חוצה את רמת ה-200 אלף - הרצף החזק ביותר מאז 2006 ■ שיעור האבטלה נותר כצפוי על 8.3%

הפתעה משמחת בארה"ב המהווה אינדיקציה להתאוששות שוק התעסוקה בארה"ב: דוח התעסוקה שפורסם היום (ו') מצביע על התווספות של 227 אלף משרות למגזר הפרטי בחודש פברואר. הצפי עמד על עלייה של 210 אלף משרות בחודש פברואר על פי סקר "בלומברג" הכולל 94 כלכלנים.

זה החודש השלישי ברציפות שבו מספר המשרות החודשיות שנוצרו חוצה את רמת ה-200 אלף. על פי הערכות זהו סימן חיובי של שיפור בשוק התעסוקה שתומך בהתרחבות הכלכלה האמריקנית.

עוד סימן חיובי, נתוני התעסוקה לחודשים ינואר ודצמבר עודכנו מעלה אחרי העדכון מדובר בסך הכל בתוספת של עוד 61 אלף משרות למשק האמריקני, מה שתומך עוד יותר בשיפור שוק התעסוקה בארה"ב. בחודש ינואר הנתון תוקן כלפי מעלה ל-284 אלף משרות לעומת עלייה של 243 אלף משרות החדשות כפי שפורסם מוקדם יותר, מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז שהסתיים המיתון. הנתון בדצמבר עלה כלפי מעלה ל-223 אלף משרות אחרי הפרסום המוקדם יותר על עלייה של 203 אלף משרות בדצמבר.

כאמור, מדובר ברצף חזק מאוד של עליות במשרות שנוספו למגזר הפרטי - הרצף החזק ביותר שנרשם בתוך תקופה של חצי שנה מאז רצף דוחות התעסוקה החיוביים שנרשם בשנת 2006.

שיעור האבטלה נותר כצפוי על רמת 8.3% בחודש פברואר וזאת מכיוון שיותר אנשים נכנסו למעגל חיפוש עבודה. ההכנסה הממוצעת לשעת עבודה עלתה ב-3 סנט (0.1%) ל-23.31 דולר לשעה.