ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך; אזעקה באשדוד

(עדכון) מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטות שנורו לעבר אשדוד ואשקלון ■ הבוקר: אין לימודים ביישובי הדרום

נמשך ירי הרקטות לעבר יישובי דרום הארץ. אזעקה נשמעה גם באשדוד ומערכת "כיפת ברזל" יירטה טיל גראד אחד או יותר שנורו לעבר העיר. חיל האוויר ממשיך, במקביל, לרדוף את חוליות המשגרים והבוקר דווח על עוד מחבלים שנפגעו.

בינתיים, טורקיה מגנה את ישראל בחריפות, בשל תקיפות צה"ל ברצועת עזה במהלך סוף השבוע. באנקרה קוראים לקהילה הבין לאומית לפעול כנגד הפעולות ה"בלתי מידתיות של ישראל", כהגדרתם. במשרד החוץ הטורקי ציינו כי הם מודאגים מהחרפה מסוכנת ברצועת עזה, וקראו לרגיעה מיידית באזור.

אתמול, עם רדת החשיכה, חידשו ארגוני הטרור מעזה את הירי לעומק שטח ישראל - אולם מערכת "כיפת ברזל" המשיכה לבצע את המוטל עליה ויירטה את הרקטות בטרם פגיעה.

3 רקטות גראד נורו סמוך לשעה 18:00 לשטח ישראל, שתיים מהן לעבר אשדוד והשלישית לעבר באר שבע. כל שלוש הרקטות יורטו על-ידי מערכת "כיפת ברזל" ופגיעתן במרכזי הערים נמנעה. קצת אחרי השעה 20:00 נשמעה שוב אזעקה באזור, אשקלון, אשדוד וגן יבנה - וסוללת "כיפת ברזל" נכנסה שוב לפעולה ויירטה 3 רקטות גראד שהיו בדרכן לאזור אשדוד ואשקלון.

מספר רסיסים מהטיל שהושמד פגעו בבתים באחת השכונות באשקלון. במקום נגרם נזק קל, אולם לא היו נפגעים. במקביל, שני בני אדם נפגעו במהלך נפילת רקטה בגזרת לכיש: אדם אחד איבד את הכרתו ואילו השני נחבל מנפילה כשהיה בדרכו למרחב המוגן.

מוקדם יותר נורו כ-3 רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. כל הרקטות נחתו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים, אולם אחת הרקטות התפוצצה בשדה סמוך לשדרות והציתה דליקה. כוחות כיבוי אש הוזעקו למקום והשיגו שליטה על האש.

עד עתה, מאז החל סבב ההסלמה האחרון, יירטה מערכת "כיפת ברזל" יותר מ-30 רקטות - יותר משליש ממספר הרקטות שנורו מעזה. ראש הממשלה התייחס אתמול להישגי המערכת, ואמר בשיחה עם ראשי הרשויות בדרום כי "נשפר עוד יותר את הגנת העורף גם באמצעות הצטיידות במערכות נוספות של כיפת ברזל, שיעילותה הוכחה שוב בסוף השבוע. נמשיך לפגוע בכל מי שמתכנן לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

גם שר הביטחון ברק ביקר אתמול בלווית מפקד חיל האוויר בסוללת "כיפת ברזל" סמוך לרחובות, ושיבח את הישגי המערך ביירוט רקטות. "נמשיך לשפר את יכולות סוללות כיפת ברזל שיירטו באחוזים גבוהים ביותר את טילי הגראד שנורו לעבר ישראל ", אמר ברק והוסיף: "הסבב הזה עדיין רחוק מסיום והעוינות עדיין קיימת. לא נאפשר לאף אחד לפגוע באזרחי המדינה, כל מי שינסה לשגר רקטות ישלם מחיר כבד ולאף אחד לא תהיה חסינות".

במקביל ובעקבות ההסלמה בדרום, קיים הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הערכת מצב מיוחדת, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדת עזה, ראש להק אוויר בחיל האוויר, ראש אגף המבצעים, ראש אגף התכנון, ראש מטה פיקוד העורף ודובר צה"ל.

הרמטכ"ל הנחה על הגברת הכוננות נוכח צפי להמשך סבב ההסלמה, ועל תגובה תקיפה לכל שיגור רקטות לעבר ישראל. גנץ שיבח את פעילותם של לוחמי מערך ההגנה האווירית באמצעות סוללות "כיפת ברזל", שיירטו בהצלחה יותר מ-30 רקטות עד כה. מאז שלשום שיגרו הפלסטינים יותר מ-100 רקטות לאזור הדרום.

בינתיים בעזה, בשעות הצהריים תקף כלי טיס של חיל האוויר אופנוע שנסע ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מהירי נהרגו שני חמושים מהג'יהאד האיסלאמי - מנסור אבו-נסירה, בן 20, וחסן אל ברים, בן 51.

סבב העימות הנוכחי החל בעקבות חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהיר אל-קייסי. בדובר צה"ל אישרו את דבר הפגיעה.