שיפור עמדות בעליה

התנודתיות תמשך, התמיכה המשמעותית ל-S&P 500 היא 1,340, ת"א 25 לא מעניין מנקודת מבט הקונים

בשבוע שעבר ניתנה הדגמה של היכולות הבלתי נגמרות של וול סטריט לתעתע משקיעים ולסחוט מהם עוד טעויות, עוד פעולות סרק ועוד עמלות. מדובר כמובן בירידות השערים של יום שלישי. אמנם ברמת המדדים זה לא היה כל כך נורא אבל מניות רבות ירדו אחוזים רבים ושברו כל מני תמיכות שהיו להן, שבירה שהתבררה כשבירת סרק. כמובן שהכל לווה במקהלת רואי השחורות שפצחה במזמורי יוון ואימה. אבל, נכון ליום שישי, המהומה-אימה מאחורינו וניתן להמשיך לעקוב אחרי מגמת העליה.

שלא תבינו אותנו לא נכון. שינוי מגמה יכול לבוא תמיד ובד"כ הוא יבוא בהפתעה. אבל, הנחת המוצא של הניתוח הטכני היא שמגמה תימשך כך שלא יום אחד יהפוך אותה. בייחוד כשאנחנו נמצאים בתקופה של שנת בחירות בארה"ב וכאשר הגרפים של מניות רבות מלמדים על יחס טוב בין פוטנציאל העליה לסיכון לירידה, יחס שהשתפר אחרי אזעקת השווא מיום שלישי.

למשל, NVDA . מניה חבוטה וסחירה של חברה מוכרת ומשמעותית. המניה נתמכת מעל הממוצים ל-200 ול-89 יום כאשר האחרון בהליכי חציה של הראשון. תמיכה חזקה מאוד מצד אחד והרבה פוטנציאל לעליה מצד שני.

ויש גם מניות כמו C שפורצות רמות התנגדות, פריצה שמעידה על סיכוי לעליה משמעותי. פשוט צריך להמשיך לתחזק את התיק עם מניות כאלו ולעקוב אחרי מגמת העליה. כך גם נרכשה CHK לתיק קניון המניות. מניית אנרגיה מוכרת במצב טכני נוח.

השוק בעקבות הנאסד"ק

ברמת השוק, סביר ועוד נראה תנודתיות לזמן מה. התמיכה המשמעותית ל-S&P 500 היא 1,340. נתחיל לפתוח הגנות על תיק הקניון מתחת לרמה הזו. התבססות מעל 1,380 תהיה סימן חיובי כאשר מדד הנאסד"ק כבר נתן מופע פריצה ותמיכה משמעותיים ב-2,874.

מי שעדיין נמצא בטריטוריה של ירידות שערים הוא מדד ת"א- 25 . אומנם נתמך מעל 1,060, המעוז האחרון בפני ירידות שערים משמעותיות אבל גם התקרה החזקה בין 1,100 ל-1,133 עושה את העובדה והיא לוחצת את המדד למטה. מהלך מעל 1,133 ילמד על שינוי מגמה. עד אז, תל אביב 25 ממשיך לא לעניין מנקודת מבט של קונים.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.