ערוץ הספורט ישדר את הליגה הספרדית עד 2015

רכש את זכויות השידור ל-3 עונות נוספות ■ העסקה, שכוללת גם שידורים ב-HD ואת פלטפורמות האינטרנט והסלולר, מוערכת ב-1.5 מיליון דולר לשנה

אחרי שרכש את שידורי ליגת האלופות ל-3 העונות הבאות, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" - ממשיך ערוץ הספורט במסע ההתחמשות שלו. ל"גלובס" נודע כי הערוץ השלים גם את רכישת זכויות השידור של הליגה הספרדית ל-3 עונות המשחקים הבאות: 2012/13-2014/15. בכך מבטיח ערוץ הספורט את שני הנכסים החו"ליים המשמעותיים ביותר שלו, הליגה הספרדית וליגת האלופות, המזוהים איתו למעלה מ-15 שנה.

על-פי הערכות, ערוץ הספורט ישלם כ-1.5 מיליון דולר לעונה עבור הזכויות, סכום דומה לזה שהוא משלם בסבב השידורים הנוכחי. הזכויות כוללות גם את שידור המשחקים בערוץ ה-HD, ובנוסף את זכויות השידור לאינטרנט ולפלטפורמות הסלולר השונות.

הליגה הספרדית הפכה בשנים האחרונות לאחד ממוקדי הצפייה העיקריים של חובבי הספורט בישראל, במקביל לאהדה הגואה לשתי קבוצות הדגל של ספרד - ריאל מדריד וברצלונה.

הפופולריות הגדולה בישראל של הליגה הספרדית בהשוואה לליגות אירופיות אחרות באה לידי ביטוי גם בעובדה ששידורי המשחקים של ריאל מדריד וברצלונה הוגדרו על-ידי מועצת הכבלים והלוויין ככאלה המחויבים להיות משודרים בערוץ ספורט 5, הפתוח לכלל מנויי הכבלים והלוויין.

מבין 5 ליגות הכדורגל הבכירות באירופה, מחזיק ערוץ הספורט את שידורי הליגה הספרדית והצרפתית במלואם, ובנוסף חבילה ממשחקי הליגה האיטלקית.

למרות הפופולריות של ברצלונה וריאל מדריד, הליגה הספרדית עדיין מתקשה להפוך את מכירת הזכויות לשווקים בעולם לנכס מהותי: זכויות השידור של הליגה הספרדית לחו"ל (ובכלל זה ישראל) הסתכמו בעונה הקודמת בכ-160 מיליון אירו, הרבה פחות בהשוואה לפרמייליג האנגלית, שמכרה את הזכויות שלה לחו"ל עבור 581 מיליון אירו.

יש לציין כי ספרד היא האחרונה מבין ליגות הכדורגל הבכירות באירופה שעדיין לא עברה לשיטת מכירת זכויות שידור "קולקטיבית" (כל קבוצה בספרד מוכרת את הזכויות שלה באופן פרטי).