יבואנית BMW: "מצב הלקוחות הורע משמעותית"

מאזן האימה של יבואנית BMW: הפסד של 100 מ' ש' לקמור מוטורס תוך חצי שנה ■ בעקבות העברת השליטה לידי דלק רכב של גיל אגמון, בוצע "ניקוי אורוות" שכלל הפרשה של 51 מ' ש' לחובות מסופקים עקב קשיי לקוחות החברה

"ניקוי האורוות" שביצע גיל אגמון בחברת קמור מוטורס, בעקבות העברת השליטה בה לידי דלק רכב שבשליטתו, הוביל את יבואנית רכבי היוקרה BMW בישראל לסכם את החצי השני של 2011 עם הפסד עצום של כ-100 מיליון שקל. את השנה החולפת סיכמה קמור מוטורס עם הפסד של 83 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4.7 מיליון שקל ב-2010. לצד דיבידנדים בסך 18 מיליון שקל שחילקה קמור מוטורס השנה, ההפסד מחק את מלוא ההון העצמי של החברה והעביר אותה לגירעון של 3 מיליון שקל בהון.

הרבעון הרביעי, כך עולה מהדוחות הכספיים, היה גרוע במיוחד. בדוחות החברה נרשם הפסד של 65 מיליון שקל, בהמשך להפסד של קרוב ל-33 מיליון שקל ברבעון השלישי. ההפסדים הגדולים נבעו בעיקר מהפרשה של כ-51 מיליון שקל לחובות מסופקים, רובם ברבעון הרביעי, שהגדילו את הוצאות ההנהלה וההוצאות הכלליות שלה ביותר מפי 3, ל-77.5 מיליון שקל.

שיפור בפעילות השוטפת

קמור מוטורס מציינת כי "כחלק ממהלך העסקים הרגיל, התגלו אירועים המעידים על קשיים פיננסיים משמעותיים של לקוחות אחדים במגזר הרכב של החברה. כתוצאה מכך, ולאחר ניתוח הרכב החוב והתייעצות עם יועציה המשפטיים, כללה החברה בתקופת הדוח הוצאות בגין חובות מסופקים".

עוד היא מציינת כי "במהלך הרבעון הרביעי מצבם של הלקוחות, שבגינם ביצעה החברה הפרשה ברבעון השלישי, הורע משמעותית".

בפעילות השוטפת של החברה נרשמה מגמת שיפור - צמיחה של 3.6% במכירות, ל-500 מיליון שקל, אחרי שמספר הרכבים שהיא מכרה ב-2011 (ללא אופנועים) עלה ב-11% ל-1,236. אולם, הרווחיות מהמכירות נשחקה ושיעור הרווח הגולמי צנח מ-11.5% ל-6.1% מהמכירות. הירידה מיוחסת למכירות ברווח נמוך יותר ולרישום הפרשות לירידת ערך מלאי ולהתחזקות האירו ביחס לשקל.

מניית קמור מוטורס, שבעבר נשלטה על ידי חברת קמור של דני ברנר ושותפיו, האחים וייס, נמחקה בחודש שעבר מהמסחר כחלק מהשלמת רכישתה על ידי דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד של אגמון, בהשקעה של 235 מיליון שקל.

לפני פחות מחודש חשפה דלק רכב לראשונה את האסטרטגיה שלה לגבי קמור מוטורס. אז אמר אגמון כי "2012 תהיה שנה טובה לדלק רכב" וכי "נהפוך את BMW לרכב הפרמיום מספר אחת בישראל עם הכי הרבה מכירות. ניקח את האליפות, נקודה. כללי המשחק משתנים".

קמור
 קמור