למרות הרגיעה: רקטה נוספת נפלה הלילה בנתיבות

על אף שהושגה רגיעה, אתמול נורו 9 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל

רקטת גראד התפוצצה הלילה (ג') בסביבות השעה 23:00 במגרש חניה באזור מגורים בעיר נתיבות. אדם אחד נפצע קל מרסיסים, ועוד ארבעה לקו בחרדה. נזק רב נגרם במקום. מוקדם יותר אתמול התפוצצו שתי רקטות נוספות, אחת מהן בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, והשנייה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. כך מדווחים בגלי צה"ל.

על אף שהושגה רגיעה, אתמול מתחילת היום נורו 9 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. טרם שיגור הרקטות הערב, הודיעו הרשויות באזור הדרום כי היום יחודשו הלימודים במוסדות החינוך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול כי "מי שיפר את השקט בדרום - הכוונת של ישראל תמצא אותו". בכנס המנכ"לים של משרדי הממשלה הצהיר נתניהו כי ישראל הצליחה לפגוע במדויק בראשי ובתשתיות הטרור. "הימים האחרונים הם עדות למדיניות ההתקפית של הממשלה, שנועדה למנוע פגיעה באזרחי ישראל. המסר שלנו ברור: שקט יביא שקט", הכריז.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף את מועצת הביטחון של האו"ם על שלא גינתה את ירי הטילים מרצועת עזה לעבר ישראל. במכתב ששלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון, הדגיש פרושאור כי המתקפות על ישראל העמידו את חייהם של כמיליון אזרחים בסכנה, ומנעו מ-200 אלף ילדים ללכת לבית-הספר.

ואילו צרפת הודיעה כי תעביר סיוע בסך עשרה מיליון אירו לרשות הפלסטינית. בהודעה שפרסם משרד החוץ של צרפת, קוראת פריז לארצות הברית ולמדינות המפרץ הפרסי להגביר גם הן את הסיוע שהן מספקות לרשות. בנוסף, קוראת צרפת לישראל להעניק לרשות הפלסטינית עצמאות רבה יותר.