תיק מנדי נפתח: ההימור הפיננסי שהתפורר יום לפני מותו, המשקיעים שהגיעו ל"שבעה" ודרשו את הכסף - וכאבם של מי שהשקיעו בפרויקט "מנהטן 2"

מזכירתו, שמצאה אותו מת, מסרבת לומר מה בדיוק ראתה: "התמונה לא עוזבת לי את העיניים" ■ מגזין G בעקבות מותו של גורו ההשקעות נפתלי מנדלוביץ'

הרוחות סערו בחצר שבחזית מכללת מגמות בפתח תקוה, בכנס המשקיעים המבוהלים של גורו ההשקעות המנוח נפתלי מנדלוביץ', בתחילת השבוע. אבל הודיה, מזכירתו הנאמנה של מי שכונה בפי כול מנדי, שמרה על שלווה בעמדת הקבלה. היא התבגרה מאוד בתקופה האחרונה, שבה ראתה את הבוס הכריזמטי והאהוב שלה, איש שתמיד הקרין אופטימיות והומור, דועך מול עיניה. "אפילו העיניים שלו הפכו לנפולות, כמו של איש זקן", היא נזכרת. ההפסדים והלחצים הקשים מצד המשקיעים גברו והלכו, ויצרו לחץ בלתי נסבל.

רגע השבירה היה ברור לה. היה זה כאשר בית המשפט סירב למאמציו למנוע את פירוק חברת הנדל"ן דוראה. מניות דוראה היו חלק משמעותי ביותר בתיק ההשקעות של היוון 2, אחת הקבוצות במועדון המשקיעים יו-טרנד שניהל, ושכבר ספג הפסדים כבירים. ההימור שהוביל מנדלוביץ': המרת איגרות החוב, שהחזיקו המשקיעים בדוראה, בכ-28% ממניות החברה, התפוררה בין ידיו ובהינף אחד הפכה את המניות לחסרות ערך.

זה קרה ב-20 בפברואר, והוא אמר אז להודיה, "זה היה הקש ששבר את גב הגמל, מבחינתי". למחרת, ב-21 בחודש, ביקש ממנה את המפתח לחדר של יו-טרנד, שבדרך כלל משמש רק להתכנסויות המועדון. כאשר בושש לשוב, הלכה לבדוק מה קורה איתו. היא מסרבת לומר מה בדיוק ראתה כשנכנסה לחדר, אבל אומרת ש"התמונה לא עוזבת לי את העיניים".

עוד באותו היום נערכה הלוויה, בתשע בערב, בקור מקפיא. רחבת החניה של בית הקברות סגולה בפתח תקוה הייתה מלאה עד אפס מקום. קהל של תלמידים שהפכו למשקיעים, מרצים במכללת מגמות, שהקים מנדלוביץ' וניהלה, ביניהם חיים שיבי, זיו פניני ואייל גורביץ' שהלכו עמו דרך ארוכה. גם חברים, שותפים ואנשי עסקים רבים, ביניהם בעל השליטה לשעבר באאורה השקעות, יוסף צליח. זאת אחת מההשקעות שקירבו את מנדי אל סופו המר. צליח אמר לאחר ההלוויה כי "זה מאוד מצער, מנדי היה איש יקר מאוד".

גם איש העסקים שלמה אייזנברג, בעל השליטה בישרס, הגיע להלוויה. אייזנברג הכיר את מנדלוביץ' עוד בשנות ה-80, כאשר למד אצל אייזנברג קורס בשוק ההון. "מנדי היה תלמיד מבריק, אדם חכם וכריזמטי. זה סיפור של נסיך הגאות והשפל, ממש סיפור עצוב", אמר אייזנברג.

בזמן ההספדים הקהל שמר על שקט. הבת הכמירה את לבות כולם כאשר זעקה, "אבא, אני מצטערת שלא הספקתי להגיד לך כמה שאני אוהבת אותך". אולם לאחר מכן, המסע בעקבות הגופה בבית העלמין המחיש עד כמה הלוויה הזאת אינה רגילה. אורות הזרקורים שסנוורו את ההולכים רק הוסיפו לנופך הסוריאליסטי. השיחות שנשמעו בדרך השלימו את התמונה. החברים דיברו על הכאב הגדול שנגרם למנדי בגלל הפרסומים בתקשורת בשנה האחרונה (כולל תחקיר G במארס שעבר תחת הכותרת "מגמות שליליות"), שספרו את הכסף שהפסיד למשקיעים שלו - מעל 100 מיליון שקל, על-פי ההערכות - והטילו לא מעט ספק בשקיפות שבה נערכו ההשקעות ובמערכת היחסים המעט מוזרה, שבה תלמידים חוברים להשקעות מסוכנות בעקבות מורה כריזמטי.

המשקיעים הסתודדו בחבורות בשקט אבל בכאב, מפנימים שהסיכוי שיזכו לראות אפילו חלק זעום מכספם הולך וקטן. בחבורה של בני מוזס, שותף להקמת בית ההשקעות כיוון, שמנדלוביץ' היה שותף בו, כבר התחילו לנתח את סגנון ההשקעות של מנדי, שהשקיע גם הוא בהתלהבות בכל מה ששיווק לתלמידיו, "אני לא מבין איך אפשר לסכן את כל ההון העצמי שלך בהשקעות מסוכנות; אפשר חלק קטן אבל לא את הכול".

מופע של איש אחד

מנדלוביץ', בן 63 במותו, ניהל מופע של איש אחד, לטוב ולרע; בין במכללה שבה שרתה רוחו הדומיננטית, ובעיקר במועדון המשקיעים, על קבוצותיו השונות, שבו הוא זה שהלהיב, קבע, קנה - לעתים אפילו בלי לספר למשקיעים מראש את שמות החברות שבהן ישקיע. הוא זה שאליו הגיעו משקיעים מבוהלים וביקשו בחזרה את הכסף או את ניירות הערך. הוא זה שהרגיע, שהבטיח להחזיר כסף, שביקש להתאזר בסבלנות.

מותו הותיר חלל גם בהקשר הזה, ובעת ה"שבעה" נאלצו אשתו, בנו ובתו לסלק מהבית כמה משקיעים שבאו ודרשו ש"יחזירו להם את הכסף". המשפחה מיהרה לפנות לעורך דין אמיר בר-טוב ממשרד ליפא מאיר, שינהל את העיזבון. "הם לא מצפים לראות משהו מהעיזבון הזה", מעיד על בני המשפחה אדם המקורב לנושא. "הם רק רוצים שיעשו סדר בבלגן ויניחו להם לחזור לשגרת חייהם".

המשקיעים מצדם - ויש למעלה מאלף - מרגישים אובדי דרך, מנסים להתארגן בדרכים שונות, לקחת עורכי דין משלהם, להגן על השקעותיהם. חלק מהם מושקעים בכל הקבוצות שגיבש מנדלוביץ', חלק רק באחת או בשתיים, וכלל לא ברור להם אם האינטרסים שלהם עולים בקנה אחד או דווקא מתנגשים.

זה מה שהוביל את חלקם לכנס בתחילת השבוע. הוא יועד למשקיעי הפרויקט הנושא את השם המצמרר מעט פרויקט מנהטן (שם הקוד לפרויקט הגרעין האמריקאי אי-שם בשנות ה-40 של המאה שעברה), אבל גם משקיעים אחרים מגיעים אליו; להריח מה קורה, להכיר, אולי לשמוע מה אחרים עושים במצב הביש שנוצר. הרושם הוא: הרוב גברים, הרוב לא צעירים, חלקם נראים אחרי גיל הפרישה.

פרויקט מנהטן הוא פרויקט נדל"ן בשיתוף עם חברת אאורה, שבינתיים פשטה רגל ומונה לה נאמן (משרד שלמה נס), וקבוצה של ישראלים לשעבר ויהודים אמריקאים המאוגדים תחת חברה בשם ליבורנו. משקיעי הקבוצה הזאת פנו לעו"ד כרמל נפתלי, אשר גם הכין את מסמכי ההשקעה, שייצג אותם. "100 אלף שקל היה סכום המינימום להיכנס להשקעה הזאת", מספרת לנו משקיעה, מנהלת חשבונות במקצועה. "לי לא היה יותר, אז זה מה שהשקעתי. אבל היו כאלה שהשקיעו פי שלושה ופי ארבעה".

כמו רבים אחרים, היא מסתובבת עם ספר עב כרס - חוזה ההצטרפות להשקעה. אחד הנספחים הוא חוזה בין מנדלוביץ' לבין יו-טרנד, הקובע שהוא ינהל בעבורה את ההשקעה. שתי חותמות שונות, אבל אותה חתימה ידנית. של מנדי. הצגה של איש אחד, כבר אמרנו. המשקיעה אומרת שהיא עדיין מאמינה בהשקעה הזאת - מלון דירות במנהטן שעובר עכשיו תהליך של השבחה ושל שיפוץ. עו"ד עמית לדרמן ממשרד שלמה נס יגיד לנו מאוחר יותר שהמלון רווחי וכי ההשבחה עוד תשפר את מצבו, אבל "צריך שם אורך רוח, לא יחלצו את ההשקעה בקרוב".

"איך גררתי את הילדים שלי"

מחוץ למשרדי מכללת מגמות בקריית אריה בפתח תקוה מצטופפים אנשים בקבוצות, חלקם נראים מבוהלים, חלקם כעוסים. רשימת משקיעים מסודרת אין בנמצא, ומי שמגיעים שולפים שקיות ניילון ובהן קבלות על העברות כספים וצילומי צ'קים, על מנת להוכיח את זכאותם. הם נאלצים להתגודד בתור דחוס ופרוע ליד עמדה מאולתרת בחוץ, להציג את המסמכים ולקבל פיסת נייר שבלעדיה לא יוכלו לעבור את המאבטח גדל הגוף בכניסה.

אחדים נשארים בחוץ כי לא הביאו את אחד המסמכים. לאחרים סתם לא יימצא מקום, האולם מלא מפה לפה. איש מבוגר ומשופם עומד בצד, מחכה שהעמדה תתפנה קצת, לא נעים לו להידחק. כן, הוא הפסיד לא מעט כסף אצל מנדי. האם הוא כועס? "אני לא יכול לכעוס, אני אוהב אותו". אחרים נשמעים פחות מפויסים.

אדם מודאג מסתובב וצועק, "מי כאן ממנהטן 2?" ומיד ניגשים אליו לא מעט אנשים. אלה האנשים שפניהם כאן הקודרים ביותר, המודאגים ביותר. "לפני שלושה חודשים, אחרי שכבר ספגנו הפסדים", אומר משקיע במרירות, "מנדי עשה עוד כנס מעריצים, ואמר לאנשים, תשקיעו עוד כסף בפרויקט ותקבלו זכויות יתר, יחסית למשקיעים אחרים". לא ידוע כמה כסף נאסף, אבל ככל הנראה מדובר בכמה מיליוני שקלים, אולי יותר. הכסף נאסף כדי לרכוש את החלק של אאורה, שכבר הייתה בפירוק, בפרויקט מנהטן. העסקה לא נעשתה.

"פעם אחת", משחזר לדרמן, הנאמן של אאורה, "נפגשתי עם מנדלוביץ' ועלתה על הפרק אפשרות שהוא יגייס משקיעים כדי לקנות את החלק של אאורה. זה לא יצא לפועל ולא התקדם". איפה הכסף הזה עכשיו? איש אינו יודע. עו"ד כרמל נפתלי אומר שהוא טיפל רק בעסקה המקורית, ואת מנהטן 2 הוא מכיר רק משמועות, משיחות עם משקיעים.

עו"ד אמיר בר-טוב, מנהל העיזבון, קיבל רק השבוע את אישור בית המשפט לתפקיד, ומשרדו כבר מוצף בעשרות פניות מודאגות. הוא לא שמע עדיין על מנהטן 2, ועל כן כל שהוא יכול לעשות הוא לבקש מהמשקיעים להתאזר בסבלנות עד שיערוך את בדיקותיו.

המשקיעים במנהטן 2, מכל מקום, פסימיים ביותר. אחד מהם, איש לא צעיר, עומד ודמעות בעיניו, ואומר, "איך עשיתי את זה, איך גררתי להשקעה הזאת לא רק את עצמי אלא גם את הילדים שלי". כאשר הוא קולט שאנחנו עיתונאים הוא מחייך במבוכה ומשתתק. אדם אחר, בסערת נפש, קורא לנו עורבים ואוכלי נבלות, וטוען שבגללנו ובגלל עמיתינו למקצוע "קרה האסון הזה של מנדי".

"אני לוקחת אחריות"

הכנס מתחיל, בסופו יתבקשו אנשים להעביר 750 שקלים כדי להסדיר לפחות את מעמדם ולהירשם כשותפים בפרויקט, וכן נבחר נציג שייצג את יו-טרנד בשותפות "פרויקט מנהטן", והוא יביא איתו עוד ארבעה, מעין מועצת מנהלים קטנה. השיחות בחוץ סוערות לא פחות. אישה אחת, בלהט הדברים, אומרת שלפחות את דמי מועדון המשקיעים, 2,500 שקלים, עליהם לקבל חזרה. "ממי את רוצה לקבל את זה?", צוחק במרירות משקיע אחר. אחר כך הוא משחזר איך גויסו האנשים להשקעות. "באולם של מאתיים מקומות היו נכנסים 300. הוא היה עומד על הבמה, עושה סטנד-אפ, כך שלוש הרצאות ביום, ולמחרת היה נפתח הרישום לקבוצת המשקיעים".

מנדלוביץ', את זה אי-אפשר לקחת ממנו, היה המאמין הגדול ביותר של ההשקעות שארגן עבור מאמיניו; שהמשיכו לנהות אחריו גם כאשר העובדות בשטח אמרו אחרת. אגב, בתיק ההשקעות הפרטי שלו, מספר אדם בבית השקעות גדול, "הוא לא נהג כלל כמרצה להשקעות שמפזר השקעות ושוקל סיכונים, אלא היה מהמר כזה. שנה-שנתיים היה קונה רק אופציות על המעו"ף, שנחשבות יותר לקזינו מאשר להשקעה מושכלת".

בתשוקה מסוימת לסיכון גבוה ולסיכוי גבוה הדביק גם את התלמידים-משקיעים. לפורום שלו קרא "ציידי הזדמנויות", וההשקעות שניהל עבור התלמידים ניחנו בפרופיל סיכון גבוה. עד כמה הם היו מודעים לרמת הסיכון? תלוי את מי מהם שואלים. לפחות חלק נסחפו בעקבות הגורו שלהם. כאשר מנדלוביץ' פתח את הקבוצה השנייה להשקעה באג"ח זבל, היוון 2, הוא הודיע להם, משחזרת שרית שובל, משקיעה שמנסה עכשיו לארגן את עמיתיה לצרה לפעולה משותפת, "אני לא מעביר לכם את האג"ח כי אתם מוכרים ומורידים ערך. אשאיר את האג"ח אצלי. הוא גם לא סיפר לנו באיזו חברה מדובר, רק אמר שמדובר בחברה שהאג"חים שלה נסחרים בתשואת זבל". אגב, לדבריה, היא איננה מרגישה שסחפו אותה. "אני לוקחת אחריות על ההחלטות שלי להשקיע", היא אומרת.

משקיע אחר מתוודה שהשקיע אצל מנדלוביץ' את "כל מה שהיה לי. אני לא מבין מהחיים שלי, אז חיפשתי מישהו שמבין. ההשקעות היו מפוזרות, מתחומים שונים, על-פי הספר. אתם שואלים למה לא בדקתי, למה לא הבאתי עורך דין. גם לא הבאתי עורך דין לבדוק את היחסים שלי עם הבנק. ראיתי מקום מסודר, גדול, פעיל".

המשקיע מספר שהגיע לקורס שהעביר מנדי, הזדמנויות ברכישת אג"ח. קורס משובח, שבו התלמידים עצמם ביצעו חקירות עומק של חברות, קבעו באילו מהן הירידה נראית זמנית, והתלמידים השקיעו. "הרבה מאוד אנשים עשו כסף לא קטן אז", הוא משחזר. "אמרתי לעצמי, למרות הקורס, שוק ההון נשאר שפה זרה בשבילי, והנה כאן יש מועדון משקיעים. אני בדרך כלל לא טיפוס של עדר, אבל במועדון היו עורכי דין ורואי חשבון ומנהלי חברות. אם הם מאמינים במנדי, זה נשמע טוב. לאט-לאט נשאב הכסף לתוך הפרויקטים. לא הבאתי בחשבון שהבן אדם מסתובב עם כל-כך הרבה כסף, שההיבריס מעוור אותו. אצל חלק מהאנשים הכסף שהשקיעו אצלו זה כסף פנוי להשקעה; אצלי זה היה כל הכסף שלי עלי אדמות. מנדי ידע את זה, והבטיח להחזיר לי. אבל בין ההבטחה למימוש הוא נפטר".

סיפורו של המשקיע הזה מדגים בקטן איך הגאווה נשאה את מנדלוביץ' אל עבר הסוף. אדם, שבקורסים שלו נתן עצות השקעה מבריקות וגרם להרבה מאוד אנשים להתעשר, החליט יום אחד שאם ניתן לו מגע הזהב הזה, למה שלא ימנף אותו למעלה, יבנה קבוצות משקיעים שישקיעו בחברות שהוא עצמו משקיע בהן ומאמין בהן, יעשיר את עצמו ואותם. או, בלשון המיתולוגיה היוונית, בנה לעצמו כנפיים מהכסף של המשקיעים ועף איתן קרוב מדי לשמש, עד ששרף לעצמו את הכנפיים ולהם את הכסף.

מה יהיה על המכללה?

מנדלוביץ' שירת 13 שנה בצנחנים, היה מ"פ נערץ, השתחרר בדרגת סגן אלוף והחל את דרכו בשוק ההון בשנות ה-80. בתחילת שנות ה-90 זיהה את הרעב בציבור ללימודי שוק ההון, והקים מסגרת שתחילה פעלה מתוך אוניברסיטת בר-אילן, ובהמשך התפתחה למכללת ביזפורטל, כיום מגמות. במכללה מועברים קורסים המקנים מושגי יסוד בשוק ההון, וכן קורסי הכנה לבחינות לקבלת רישיון ניהול תיקים וייעוץ השקעות. "רועי ורמוס קיבל את הרישיון ממני", סיפר מנדלוביץ' בעבר, "קובי לוינסון מדש אייפקס למד פה. בסך-הכול עברו אצלי בכל הגלגולים שמונים אלף תלמידים".

למרבה האבסורד, לנפתלי מנדלוביץ', שאחז בניסיון עשיר והכשיר תלמידים לבחינות לקבלת רישיונות - לא היה רישיון לניהול תיקים או לייעוץ השקעות. ב-1997 הוא ביקש מרשות ניירות ערך פטור מהצורך לעבור בחינה, על רקע מקצועיותו וניסיונו המעשי - אולם נדחה. ב-2002 הוגש נגדו כתב אישום בגין ניהול תיקים וייעוץ השקעות ללא רישיון. הייעוץ התבצע במסגרת "מועדון משקיעים" שאותו הקים מנדלוביץ' ב-1991. ביולי 2004 הוא הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון.

האם מועדון המשקיעים שהקים מאוחר יותר במסגרת מגמות לא נפל תחת הגדרת "ייעוץ" ו"ניהול תיקים"? מנדלוביץ' טען בעבר כי זהו דבר אחר, כיוון שהקבוצות מאורגנות כמו סוג של קבוצות רכישה. תגובת רשות ניירות ערך: "הרשות אינה מתייחסת למידע ספציפי כזה או אחר".

דמות בכירה בשוק ההון, שלמדה אצלו, מספרת כי "מנדי היה מסוג האנשים שהיה עומד מול קהל ונותן 150% ממה שיש לו. היו לו ידע תיאורטי וידע מעשי, ויכולת רטורית וגם כריזמה של מרצה ואופטימיות. איש שתמיד אומר מה שהוא חושב, מאוד אולד סקול. הוא היה אומר מה שצריך ומה שלא צריך למי שצריך ולמי שלא צריך. איש עם ממד נאיבי, חיובי כזה. נורא כאב לי לשמוע על מותו. לא חסרים אנשים שמפסידים אצלם; מפסידים אצל דנקנר ותשובה, ואצל מי לא".

חיים שיבי, שמרצה במכללת מגמות כבר למעלה מעשור, מספר על המפגש הראשון ביניהם. "פגשתי אדם מקצועי עם כריזמה, שיודע לדבר באופן משכנע, אשף בשיווק, יודע לגייס קהל, אנשים אוהבים לשמוע אותו; יודע לדבר, יודע להלהיב, לספר דברים, להצחיק, לתת לעניינים המקצועיים נופך חייכני שקל לשמוע. אני מצטער על לכתו בטרם עת".

המכללה, שישבה אז ברמת אפעל, גדלה והלכה והועתקה לפתח תקוה. "היו תקופות משוגעות, שהיינו עושים המון קורסים, הכנה לבחינות רשות ניירות ערך, קורסים בסיסיים לקהל הרחב, קורסים מתקדמים למבינים בשוק ההון", הוא משחזר בערגה. למועדון המשקיעים, שהקים מנדלוביץ' במקביל, מתוך תלמידי המכללה, שיבי אינו מוכן להתייחס. מה יעלה כעת בגורל המכללה, כאשר המנכ"ל והרוח החיה איננו עוד? שיבי לא יודע. גם עו"ד בר-טוב יודע שזו אחת הבעיות הכי בוערות, להחליט אם ואיך תמשיך המכללה לפעול.

הכנס מסתיים, המשקיעים עוד מתמהמהים במקום, מחפשים נחמה ועצות, מחליפים מספרי טלפון. המזכירה הודיה עדיין יושבת מאחורי דלפק הקבלה. בעוד שבועיים היא מתחתנת. אתה ישן בלילה? אנחנו שואלים את אחד המשקיעים שדיברנו איתם קודם לכן. "ישן", הוא עונה, "אבל מתעורר לפנות בוקר מכוסה זיעה קרה".

איפה הכסף? ההשקעות של יו-טרנד

ההשקעות של יו-טרנד נעשו במסגרת כמה קבוצות שונות, והפילוסופיה שלהן הייתה, הפיכת קש, או זבל, לזהב. לפחות עד כה נשארו המשקיעים עם הקש ביד. הראשונה שבהן נקראה היוון 1 והתמקדה באיגרות חוב בתשואות גבוהות. הקבוצה הזאת השקיעה באאורה ורכשה אג"ח בערך נקוב של 50 מיליון שקלים, שהומרו ל-18% ממניות החברה. המניות הללו עברו לחברי הקבוצה, ומנדלוביץ' הפציר בהם לא למכור אותן, שכן "החברה תמריא". אאורה, כזכור, נמצאת בפירוק.

היוון 2 התמקדה אף היא באג"ח זבל, ובין השאר רכשה אג"ח בערך נקוב של 50 מיליון שקלים, שאותן המיר מנדלוביץ' ב-28% ממניות דוראה. החלטת בית המשפט מהחודש שעבר לפרק את החברה הפכה את המניות הללו, שהיו חלק משמעותי מהיוון 2, לחסרות ערך. כמו כן רכשה היוון 2 אג"ח בערך נקוב של 36 מיליון שקלים של חברת הנדל"ן סיביל, גם היא בפירוק. מפרק החברה, עו"ד גיא גיסין, הוציא ביולי בשנה שעברה דוח חמור, שבו חשדות למעורבות יתר של יו-טרנד ושל מנדלוביץ' בניהול החברה, בלי ליידע על כך את הבורסה.

פרויקטים נוספים שבהן השקיעו קבוצות יו-טרנד הם, למשל, פרויקט מנהטן, שבו מחזיקה יו-טרנד שליש, לצד אאורה וליבורנו; ופרויקט טראש טו קאש, שבמסגרתו השקיע המועדון ב-EER, חברה הטוענת כבר עשור שיש לה טכנולוגיית מחזור חדשנית, ובגלובל אנרג'י, שמנייתה הספיקה לרדת מתחילת השנה ביותר מ-46%.

קבוצה אחת התמקדה בסטארט-אפים, והשקיעה באינפודרו, ובדיגיטל וריפיקיישן, שלפחות עד כה לא הראו סימני הצלחה יתרה, אבל ניתן לזמן לעשות את שלו.

קבוצה אחרת השקיעה בחברת ציוד רפואי, בשם TRD, 12 מיליון שקלים ערך נקוב, שהומרו ל-35% מהחברה. מנדלוביץ' כנראה רצה להשתמש בה כשלד בורסאי ולצקת אליה פעילות של EER. כעת, בהיעדר הנהגה ליו-טרנד, חוששים המשקיעים שהחברה תיקלע לסיטואציה של השתלטות עוינת. אחת מהן, שרית שובל, מנסה לארגן את המשקיעים, ובעיקר את משקיעי TRD, כדי שיופיעו לאסיפת בעלי המניות הקרובה בתחילת אפריל וישמרו על שלהם. לשובל אפשר לפנות דרך האתר שכתובתו: http://eepurl.com/jEDyn

משקיע נוסף שמנסה לאגד את המשקיעים בכל אפיקי ההשקעה הוא צחי שיף, ואליו אפשר לפנות במייל: utrendplitim@gmail.com