בקרוב אצלכם: הטאבלטים הבולטים שצפויים לצאת לשוק

אייפד 3 יהיה זמין בחנויות במדינות רבות בימים הקרובים ■ מי שלא רוצה את הטאבלט של אפל, יכול לגלות שמכשירים רבים וחדשים מבוססי אנדרואיד של גוגל יגיעו בקרוב לשוק, ושעם קצת סבלנות, בסוף השנה כבר נקבל מוצרים מבוססי חלונות 8 של מיקרוסופט

בביום שישי הקרוב יתחיל להימכר במדינות שונות בעולם האייפד החדש של אפל. הדגם השלישי של החברה, מציע שדרוגים שונים לטאבלט הכי פופולרי היום. במכשיר החדש ניתן למצוא שיפור משמעותי באיכות המסך, ששודרגה לטכנולוגיה רטינה, הקיימת באייפון 4 וב-4S. כמות הפיקסלים עומדת על 3.1 מיליון - פי 4 מהדגם הקודם. גודלו של מסך המגע עדיין יישאר 9.7 אינץ'.

לאייפד החדש יש מעבד כפול-ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ בשם A5X, שיאפשר לו לספק גרפיקה טובה יותר והמצלמה האחורית שודרגה ל-5 מגה-פיקסל. אחד השיפורים המשמעותיים באייפד החדש הוא יכולות התקשורת שלו, המאפשרות לו לגלוש ברשתות סלולריות מהדור השלישי וגם מהדור הרביעי (LTE). טכנולוגיית הדור הרביעי, שעדיין לא פועלת אצל מפעילות הסלולר בישראל, מספקת מהירות גלישה, שיכולה להגיע לקצב הורדה של 73 מגה לשנייה באייפד החדש לעומת 7.2 מגה לשנייה ברשתות מסוג HSPA הפועלות על-גבי אייפד 2.

האייפד החדש כנראה ימשיך לשמור על מעמדה של אפל כשליטה של שוק זה, אבל התחרות לא קלה: לחנויות בארץ ובעולם יגיעו טאבלטים רבים הפועלים על מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד. מלבד התחרות של אפל מול החברות המשתפות פעולה עם גוגל, לקראת סוף השנה צפויה ליצרנית האייפד תחרות מגזרה נוספת - טאבלטים מבוססי חלונות 8 מבית מיקרוסופט. יצרניות שונות, כמו סמסונג, צפויות להשיק טאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה שנוצרה במיוחד לעולם מסכי המגע. היתרון של גרסה 8 שהיא תציע ממשק זהה, או לפחות מאוד דומה, בין המחשב השולחני/נייד והסמארטפונים הפועלים על אותה מערכת הפעלה. המפתחים יוכלו בקלות יחסית לפתח אפליקציה לשלושת הקטגוריות והצרכנים לא יצטרכו ללמוד מערכות הפעלה שונות לכל מכשיר בו הם משתמשים.

לפניכם הדגמים הבולטים הצפויים לצאת לשוק בקרוב.

אייסר - הגרסה האולימפית

לקראת כל אירוע ספורט חשוב, חברות מוצרי הצריכה דואגות לקדם את המוצרים שלהם עם לוגואים תואמים. חברת אייסר החליטה להקדיש את הטאבלט שלה - Iconia Tab A510 - לאולימפיאדה הקרובה, עם מהדורה מיוחדת הכוללת חריטת לוגו הטבעות המפורסם בגב שלו. הטאבלט, שמתוכנן להגיע לישראל באזור אפריל, כולל מעבד עם ארבע ליבות מסוג טגרה 3 של NVIDIA במהירות 1.3 ג'יגה הרץ, הוא פועל על אנדרואיד בגרסה 4 וזמן הסוללה שלו מרשים - 15 שעות.

אייסר ציידה את המחשב עם תוכנת הדפסה המסוגלת לשגר תמונות ועמודי אינטרנט בצורה אלחוטית למדפסות שונות, ללא צורך לעבור דרך מחשב. מלבד זה, ניתן לכתוב מסמכים (גם בעברית) עם תוכנת פולאריס. הטאבלט הזה לא קל במיוחד - 685 גרם והעובי שלו 10.95 מ"מ, כאשר המסך הוא בגודל 10 אינץ'. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל והקדמית עם 2 מגה פיקסל.

אייסר
 אייסר

מוטורולה - צמצום הקפים

מוטורולה השיקה השבוע בארץ את ה-Xoom 2, הכולל שיפורים במשקל ובעיצוב של המכשיר לעומת הדגם הראשון שהיה קצת כבד ופחות נעים לשימוש. המכשיר שוקל 599 גרם לעומת 730 גרם בדגם הקודם, העובי הוא 8.8 מ"מ במקום 12.9 מ"מ והמעבד הוא כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ לעומת מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה הרץ. המצלמה האחורית נשארה עם חיישן של 5 מגה פיקסל, כאשר המצלמה הקדמית ירדה ל-1.3 מגה פיקסל לעומת 2 מגה פיקסל והמסך נשאר בגודל 10.1 אינץ'.

מה שמפתיע הוא שבעוד שיצרניות כמו אסוס וארכוס כבר השיקו בארץ טאבלטים מבוססי אנדרואיד 4 (איים קרים סנדוויץ'), מוטורולה משיקה טאבלט עם גרסה 3.2 (האניקומב) ואין לה כרגע אפילו תאריך יציאה של השדרוג העתידי - מה שעלול לגרום לצרכנים לפנות לחברה שמביאה להם את המוצר עם מערכת ההפעלה הכי חדשה ולא את הדור הישן.

מוטורולה
 מוטורולה

אסוס - הכול כלול

אסוס מחזיקה כרגע בקטלוג שלה את אחד הטאבלטים היותר מעניינים בתעשייה. דגם ה-Padfon כולל סמארטפון, שיודע להיכנס לתוך טאבלט ולשמש כמוח המפעיל אותו. בצורה הזו, ניתן להתחיל גלישה בטלפון ולהמשיך אותה במהירות על-גבי טאבלט.

מלבד זה, ניתן לחבר את הטאבלט לתושבת שהיא מעין מקלדת, שהופכת את הטאבלט ללפטופ, מה שמאפשר להקליד מסמכים בנוחות. זה לא החידוש היחיד שאסוס מציגה כאן. המכשיר מגיע עם עט מגע המאפשרת לכתוב עליו בכתב יד וגם ניתן להשתמש בה כדיבורית אלחוטית לניהול שיחות טלפון.

הטלפון במכשיר הזה מגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, כאשר מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 4. לסמארטפון הזה יש גם מצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל ומסך בגודל 4.3 אינץ'. לעומת זאת, הטאבלט מגיע עם מסך 10.1 אינץ, כאשר הוא שוקל 749 גרם. אחת האפשרויות המעניינות במכשיר היא האופציה לשלב חבילה סלולרית אחת, גם לטלפון וגם לטאבלט/לפטופ. במקום להחזיק חבילת גלישה לכל מכשיר. המכשיר יהיה זמין בעולם בחודש אפריל.

אסוס
 אסוס

סמסונג - מחברת דיגיטלית

סמסונג התחילה לחבב מאוד את האופציה להוסיף עט מגע למכשירים שלה. לפני מספר שבועות היא הוציאה בארץ את הסמארטפון גלקסי Note שכלל עט מגע, ועכשיו היא מתכננת להשיק בעולם את גרסת הטאבלט של המכשיר הזה, המגיעה עם אותו שם ורק תוספת של 10.1, המציינת שהמכשיר כולל מסך מגע באותו גודל.

ה-Note שוקל רק 583 גרם עם עובי של 8.9 מ"מ. המעבד שלו הוא כפול ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ והוא מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד 4. המצלמה האחורית מאכזבת - 3 מגה פיקסל, כאשר הקדמית היא 2 מגה פיקסל. הטאבלט הזה יגיע בשלוש גרסאות בעלות נפח זיכרון של 16, 32 או 64 ג'יגה וגם מודם סלולרי התומך בהורדה של עד 21 מגה לשנייה.

סמסונג
 סמסונג

LG - הכי קל

האייפד החדש של LG יכלול את טכנולוגיית ה-LTE - טכנולוגיית הגלישה בסלולר מהדור הרביעי. אפל תהיה זו שתדחוף את הטכנולוגיה הזו, אבל כבר היום יש חברות נוספות שמתכננות להוציא טאבלטים עם אותן יכולות גלישה.

"לאור העובדה שטאבלטים מייצרים תעבורה הגבוהה פי 5 מסמארטפונים, ההנחה היא שהמשתמשים רוצים וצריכים מהירות גלישה גבוהה יותר", אמר ד"ר סיאוק פארק, נשיא חטיבת התקשורת והמובייל של חברת LG. "השילוב בין טכנולוגיית ה-LTE של LG ובין הטאבלט מהווה יתרון ברור בשביל צרכנים המשתמשים בטאבלט כמכשיר העיקרי שלהם בזמן שהם בתנועה".

דגם ה-Optimus Pad LTE מגיע עם מסך בגודל 8.9 אינץ', מצלמה אחורית בעלת חיישן 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית 2 מגה פיקסל לניהול שיחות וידיאו. בנוסף, יש גם יציאת HDMI, לחיבור המחשב לטלוויזיה. הזיכרון הפנימי של הטאבלט הזה עומד על 32 ג'יגה ואפשר להרחיב אותו בעוד 32 ג'יגה באמצעות כרטיס. מה שקצת מאכזב לגלות, שהמכשיר מגיע עם אנדרואיד 3.2 (האניקומב) ולא עם 4. כרגע הדגם הזה לא מתוכנן להגיע לישראל.

LG
 LG

לא רק אייפד
 לא רק אייפד