חברת החשמל ביקשה מהאוצר להכפיל את היקף ערבויות המדינה שהובטחו לה לצורך גיוס הון לרכישת דלק: מ-3 ל-6 מיליארד שקל.
הנימוק הוא שתי התפתחויות שאירעו מאז סוכם על הסכום המקורי: הירידה החדה מהצפוי בתפוקת מאגר מארי-B של ים תטיס לפני חודשיים בלבד, והחורף הקר שהביא לגידול ניכר בצריכת החשמל.
בינואר-פברואר 2012 עלתה הצריכה ב-25% לעומת התקופה המקבילה ב-2011. גיוס הסכום המבוקש כיום יגדיל את מצבת חובותיה של החברה אל מעבר לקו ה-70 מיליארד שקל.
יו"ר חברת החשמל, האלוף במיל' יפתח רון-טל, אמר היום בוועידת המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה כי "אם אנחנו רוצים לבטא את העלויות של הדלק בתעריף, הצורך שלנו נכון להיום הוא בעלייה של 36% בתעריף. נקבע שהעלייה תהיה על פני שלוש שנים ולא יותר מ-20%".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.