גראד נורה הערב לבאר-שבע; מחר לא יתקיימו בעיר לימודים

(עדכון) - למרות ההבנות עם ארגוני הטרור ברצועה, נורתה הערב רקטה שהייתה בדרכה לפגיעה במרכז באר-שבע, אלא שמערכת כיפת ברזל יירטה אותה בהצלחה ■ באוניברסיטת בן-גוריון יתקיימו הלימודים כסדרם

בדרום אומנם חזרו לשגרה, אבל טפטוף הרקטות מהרצועה נמשך גם הערב - כשגראד נורה לעבר באר שבע. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים או על נזק. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה את הרקטה.

בניגוד לדיווחים שונים, לא נפלה רקטה נוספת בשטח העיר, אולם צוותי מד"א הוזעקו לטפל בכמה מתושבי העיר שלקו בחרדה בעקבות האזעקה. "נפגעי החרדה מטופלים בכל רחבי העיר, התקבלו פניות רבות במוקד מד"א עם הישמע האזעקה", סיפר לחדשות 2 באינטרנט זכי הלר, דובר מד"א.

מדובר ברקטה השנייה שהתפוצצה היום בשטח ישראל, אחרי שאחר הצהריים נפלה אחרת סמוך ליישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. גם שם לא נפגע איש ולא נגרם נזק.

בעקבות חידוש הירי הערב על באר שבע הוחלט שלא לקיים מחר לימודים בעיר - כך סוכם בתום ישיבת הערכת מצב של אנשי העירייה ונציגי פיקוד העורף, ולמרות התנגדות אנשי פיקוד העורף להחלטה. עם זאת, באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הודיעו הערב כי הלימודים מחר יתקיימו כסדרם. יתר יישובי הדרום עדיין נמצאים בהערכות מצב וההחלטה לגביהם טרם התקבלה.

אמש סמוך לשעה 22:30 בלילה התפוצצה רקטת גראד בלב נתיבות. אדם אחד נפצע קל וכמה אחרים לקו בחרדה. במהלך אתמול, מאז כניסת הרגיעה לתוקף, נורו בנוסף כ-12 רקטות קסאם ופצצות מרגמה לאזור עוטף עזה, כולם בשטחים פתוחים, ללא נפגעים וללא נזק.

אלוף פיקוד הדרום טל רוסו סייר בצהריים ביישוב עומר והביע ספק באשר ליכולת לשמר את הרגיעה. "צה"ל עושה הכל כדי שתושבי עוטף עזה יוכלו לנהל אורח חיים נורמלי, אך אני לא יודע עוד כמה זמן זה יחזיק מעמד", הוא אמר - והעריך כי "יכול להיות שנידרש בעתיד לפעולה גדולה ורחבה יותר".

אלוף פיקוד דרום: "גם סבב רציני לא היה מביא פתרון אבסולוטי"

על סבב האלימות האחרון והנסיבות שגרמו לו אמר: "זה התחיל מסיכול פיגוע במתווה של מה שקרה בכביש 12. היה לנו ברור שאנחנו חייבים למנוע אותו", הוא הסביר. רוסו גם טען כי "ארגוני הטרור נכשלו בניסונם לגבות מחיר ניכר מישראל בסבב האחרון, אך גם צה"ל לא השתמש בכל הכלים שעומדים לרשותו".

בהתייחסו ליכולת השליט של חמאס בשטח, אמר רוסו כי "אין כיום גוף ששולט היום ברצועת עזה, שנותן פקודה - ופתאום אין ירי לחלוטין. זה לא מקום שמנוהל 'מגבוה'. גם סבב רציני יותר לא היה מביא פתרון אבסולוטי".

על מניין הדמים בסבב האחרון ציין רוסו כי לראייתו, "אין לבחון את הסבב לפי כמות המחבלים שנהרגו. ההצלחה היא בכך שהצלחנו לסכל את הפיגוע שתוכנן ונתנו לכך את כל המענה".