נחשפו מיילים אישיים: במה באמת עסוק שליט סוריה אסד?

לפי תכתובות מיילים שפורסמו לראשונה בעיתון הבריטי ה"גרדיאן", בזמן שהוא טובח בכ-9,000 מבני עמו, אסד עסוק בלגלוג על רעיון הדמוקרטיה, קניות באלפי דולרים באינטרנט, להוריד שירים באייטונס, וכמובן לצחוק על התנגדות נגדו ולכל רעיון של הורדתו מהשלטון

רודן.קום: רשימת הנמענים בתא הדואר האלקטרוני של נשיא סוריה בשאר אסד נחשפה אמש, ובה שמות של בכירים במערך ההסברה הסורי עמם התכתב הנשיא בשנה החולפת, במהלך הדיכוי האלים של המחאה הגואה במדינתו. כלי תקשורת ערביים הציגו את הרשימה, שפורסמה לראשונה בעיתון הבריטי ה"גרדיאן".

גולת הכותרת של ה"תגלית" של אנשי האופוזיציה, היא חשיפה ראשונה של אחת מכתובות המייל של הרודן העלאווי. לטענתם, כתובת המייל הפרוצה של אסד היא sam@alshahba.com.

לפי תכתובות המייל, מה שבאמת מעניין את אסד הוא לגלוג על רעיון הדמוקרטיה, קניות באלפי דולרים באינטרנט, להוריד שירים באייטונס, וכמובן לצחוק וללעוג להתנגדות נגדו ולכל רעיון של הורדתו מהשלטון.

אסד עצמו מכונה במיילים "Sam" וממנה הצליחו הפעילים לחלץ רשימה של כתובות מייל של בכירים במערך ההסברה הסורי. בעיתון נטען כי בשנה החולפת נמחקו עשרות מיילים מתיבת הדואר האלקטרונית, ולמרות זאת נותרו בתיבת ה"דואר הנכנס" יותר מ-1,000 הודעות מייל.

אשתו של אסד, אסמה, מחזיקה לטענת הפעילים בחשבון המייל ak@alshahba.com. ההודעות שנשלחו לתיבת המייל הזאת נפתחו בפניה "אסמה היקרה", ובניגוד לבעלה - הגברת הראשונה של סוריה לא נוהגת למחוק הודעות מייל מתיבת הדואר הנכנס שלה.

שמות הבכירים במערך ההסברה הסורי נחשפו אף הם - ובהם שהרזאד ג'עפרי, צעירה שסיימה את לימודיו בניו יורק ולאחר מכן עבר לדמשק, שם גויס למערך ההסברה של הנשיא אסד. "נראה כי היא השתלבה במעגל הקרוב לאסד", אמר גורם המעורה בפרטים. "היא החלה לעבוד במשרד התקשורת, והייתה אמונה בין היתר על קביעת הראיונות עם הנשיא".

בכירים נוספים שכתובות המייל שלהם נחשפו הם חאלד אחמד, שסיפק עדכונים תקשורתיים שוטפים מהמתרחש בחומס וחוסיין מוקתדא, נציגה של רשת הטלוויזיה האירנית בשפה הערבית "אל-עאלם" בסוריה. לדברי פעילי האופוזיציה, מוקתדא סיפק ייעוץ תקשורתי גם בנושא חיזבאללה ואיראן.

מסמכים נוספים שהודלפו מתיבת הדואר האלקטרוני של הנשיא כוללים כוללים ראיות לכך שאיראן מסייעת למשטר בסוריה בהתמודדותו עם ההתקוממות העממית במדינה, וכי יש לו טעם מגוון במוסיקה: על פי המידע שהודלף, בין האמנים האהובים על הנשיא הסורי ניתן לכלול את הזמר האמריקני כריס בראון והלהקה הבריטית "ניו אורדר".

בראשית השנה טען האקר סעודי בשם סלמאן אל-עונזי, שכינה עצמו "אל-פאצ'ינו", כי הצליח לפרוץ לתיבת הדואר האלקטרוני האישית של אסד, כמו גם לאתרי אינטרנט של גורמי ממשל במדינה. במסרים ששתל בתיבות המייל איים כי אם לא תיפסק האלימות בסוריה הוא ידליף מידע מתיבת הדואר. הוא אפילו העלה סרטון המתעד את ה"פריצה" לתיבת הדואר.