'ביזנס אינסיידר': 5 סיבות לתקיפה ישראלית קרובה באיראן

"מלחמה באיראן היא בלתי נמנעת", כך נכתב היום באתר הפיננסי ■ באתר מונים 5 סיבות לכך שתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין האיראניים, קרובה מאי-פעם

מלחמה באיראן היא בלתי נמנעת, כך נכתב היום (ו') ב"ביזנס אינסיידר", שמונה מספר סיבות לכך שתקיפה באיראן קרובה מאי-פעם. "השעון מתקתק", כותבים ב"ביזנס", "ישראל עשויה לתקוף לבדה, אבל כנראה שתחכה לגיבוי מארצות הברית".

והנה 5 הסימנים, לטענת האתר הפיננסי, שמלחמה עם איראן קרובה מתמיד:

ניתוק איראן ממערכת ה-SWIFT - כלל הבנקים באיראן, למרות הבנק המרכזי, נותקו מהמסלקה הגלובלית SWIFT - מהלך אשר משמעותה כי משטר האייתאללות לא יוכל לקבל תשלומים אלקטרוניים עבור יצוא נפט. מדובר במסלקה האחראית ל-80% מההעברות הפיננסיות האלקטרוניות בעולם.

רוב בקבינט המדיני-ביטחוני בישראל לתקיפה - ב"ביזנס" מצטטים מכתבתו של בן כספית ב"מעריב", אשר גורס כי 8 מתוך 14 שרי הקבינט תומכים בתקיפה על מתקני הגרעין באיראן. התמיכה, לפי הכתבה, אינה תלויה באישור חיצוני אמריקני למהלך.

רה"מ נתניהו "מכין את הציבור" לתקיפה - לטענת ה"ביזנס", ראש הממשלה הישראלי משתמש ב"רטוריקה קשוחה" כלפי איראן לאחר ביקורו האחרון בארה"ב, כאשר הערכות אנליסטים בארה"ב גוברות כי מדובר ב"הבשלה" של דעת הציבור הישראלי, לקראת תקיפה ישראלית.

שימוש ברזרבות נפט - דיווחים בעיתונות זרה, אשר הוכחשו לאחר מכן, גורסים כי ארה"ב ובריטניה החליטו להשתמש ברזרבות הנפט שלהן לחירום - במטרה להאט את קצב עליית מחיר הזהב השחור.

אזהרות של "הרגע האחרון" - לפי מקורות ברוסיה, מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון ביקשה מהממשלה הרוסית להעביר לטהראן מסר לפיו סבב השיחות הקרוב סביב סוגיית תוכנית הגרעין - הינו "הסבב האחרון" לפני מבצע צבאי.

ברקע, מחירי הנפט מוסיפים לעלות גם היום, על רקע הסנקציות שמוטלות על איראן - יצרנית הנפט החמישית בגודלה בעולם, אשר מאיימת לאור אלו לסגור את מיצרי הורמוז, דרכם עוברים 40% ממשלוחי הנפט בעולם.