סימני אביב בתל אביב

מהלך של ת"א 25 מעל 1,124 יסמן בסבירות גבוהה מעבר לעליה, אך ירידה מתחת ל-1,100 תסמן המשך הירידות

לראשונה מזה זמן רב, נראו סימנים חיוביים על מדד ת"א- 25 . משנכנס אדר מרבים בשמחה? נכון ליום חמישי - סיום המסחר, מדובר בהפחתת הסבירות לירידה. המדד הצליח להישאר במסלול אופקי ולא ירד מתחת ל-1,060, רמת התמיכה אותה ציינתי כאן בשבוע שעבר. ביחד עם עובדה זו, השתפר מצבם של האינדיקטורים הטכניים.

מהלך של תל אביב 25 מעל 1,124 יסמן בסבירות גבוהה מעבר למגמת עליה. מהלך מתחת ל-1,100, רמת ההתנגדות שנפרצה כלפי מעלה, יסמן המשך ירידות שערים. אלו הן נקודות המפתח להמשך המעקב. האפשרות שהמעקב יהיה בכיוון של עליה נראית מציאותית יותר.

בוול סטריט נמשכה מגמת העליה. נאסד"ק כללי התמקם מעל 3,000 וה-S&P 500 מעל 1,400. המתח יהיה רב מאוד בשבוע הבא. אזור ה-1,420, פלוס מינוס, הוא היעד שמיפיתי לעלייתו של ה-S&P500. יש עוד רבים שמכירים בחשיבותו של המספר הזה. ההגעה אליו, באופן החד בו התבצעה, יכולה לגרום ללחצים לתיקון כלפי מטה. אבל, הדאו ג'ונס עבר את הרמה המקבילה ל-1,420, אזור ה-13,000. האם עליית הדאוהיא סימן ל-S&P500? זו אפשרות שכדאי לקחת בחשבון.

המשמעות היא שברמות האלו, כדאי להיות עם אצבע על הדופק ומוכנות להגנה על התיק. אבל, דווקא מהלך מעל 1,420 ותמיכה מעל הרמה הזו יפחיתו את הסיכון לירידה. יהיה מעניין. כדאי לשים לב שניכרת התחזקות של סקטור התעשיה וענף הסמיקונדקטורס ומדובר בסימן חיובי לשוק. אלו הם ענפים, כמו התחבורה שמתחזק גם הוא, שמייצגים את הכלכלה.

לקנות טבע?

טבע הנסחרת גם בישראל וגם בניו יורק, נלחצה עוד קצת כלפי מטה ביום שישי. צריך לזכור ששני כוחות פועלים לרעתה של המניה ללא קשר לחברה. האחד הוא הלחץ כאן בשוק המקומי. השני הוא חולשת סקטור הבריאות בארה"ב. לי נראה שהנקודה ממנה טבע תסתובב ותתחיל לעלות קרובה מאוד. זה נראה כמו סחיטה אחרונה של המוכרים. מהלך מתחת ל-42 דולר יחשב סימן שלילי. מהלך מעל 46 דולר יחשב סימן חיובי. גם על הגרף של טבע יהיה מעניין בשבוע הבא.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.