השיחה: חיים סקאל גולש, אסתר אלדן יוצאת לטרקים

אנשי עסקים בכירים מספרים על הספורט האהוב עליהם ומסבירים מתי החלה ההתמכרות

חיים סקאל

יו"ר סקאל הולדינגס ■ גיל: 41 ■ מצב משפחתי: נשוי + 3 ■ סוג הספורט בו עוסק: גלישה

איך הכול התחיל: "בגיל 11 אמי, שרי, לקחה אותי לחוף הילטון. שם פגשנו את טופסי ז"ל (שמאי קנצפולסקי שהיה מציל ויזם את בית הספר לגלישה הראשון בארץ). רכשנו גלשן חדש אותו הוא בנה במו ידיו, ומאז אני במים. זה הדבר הכי מתוק והמתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיי - לשחק עם הטבע והמים. לבתי הראשונה קראנו ים, ולחברה הראשונה שייסדתי קראתי "ים וצדפים" (Sea& Shells), עם קבלת הנציגות של מותגי הגלישה O'Neill ו-Quiksilver. משרדי החברה ממוקמים, איך לא, במרינה של הרצליה. לפני מספר שנים ייסדנו קבוצה של אנשים טובים ביחד עם אלוף העולם קלי סלייטר את ארגון Surfing For Peace, והבאנו את הגלישה לרצועת עזה".

אלי פפושדו

הבעלים של חברת מלונות ים סוף ■ גיל: 74 ■ מצב משפחתי: גרוש + 3 ■ סוג הספורט בו עוסק: אימון כושר, פילאטיס, סקי, שחייה


אלי פפושדו

איך הכול התחיל: "פעם זללתי והתהוללתי כאילו אין מחר. ספורט ראיתי רק בטלוויזיה. עד שבוקר אחד בגיל 60 התעשתתי והתחלתי את המהפכה החשובה בחיי. התחלתי לאכול בריא וטעים, בברים הזמנתי דיאט ספרייט במקום ויסקי והתאמנתי על מכשירי כושר פעמיים או שלוש בשבוע. בגיל 74 אני נראה מעולה, מרגיש מצוין ומלא אנרגיה. בנסיעותיי התכופות לאנגליה אני מתאמן באופן אישי עם מאמן הכושר והסבולת רובן טרבס, המשמש גם כמאמנו של דייויד היי, אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד. איתו אני עובד בתוכנית אימונים מיוחדת בתחום הכוח, הסבולת והתזונה. טרבס משלב את האלמנטים האלה באימוניו, במטרה להשיג את התוצאות הגבוהות ביותר".

ליאור רביב

מנכ"ל מלונות ישרוטל ■ גיל: 51 ■ מצב משפחתי: נשוי + 4 ■ סוג הספורט בו עוסק: רכיבת אופניים וריצה


ליאור רביב

איך הכול התחיל: "מאז ומתמיד עסקתי בספורט. היו שנים שהעיסוק בספורט היה במינונים נמוכים, ובשנת 2003 נכנסתי לשגרת אימונים מסודרת יותר, כאשר הדגש היה על ריצה. בשנים האחרונות נכנסתי באופן רציני יותר לרכיבה על אופניים, וכיום אני משתדל לרכוב 3 פעמים בשבוע, לעיתים בקבוצה ופעמים רבות לבד, ומשלב את הרכיבה עם ריצה. המסלולים המועדפים עלי הם: הרי ירושלים, אזור בארי שבדרום, וכן אזור מצפה רמון, המקום הטוב ביותר בישראל גם לרכיבת שטח וגם לרכיבת כביש. בימים של לחץ בעבודה וחוסר זמן רוכב באזור השרון. בעבר השתתפתי בתחרויות טריאתלון ובמרתון תל-אביב, ראלי מרוקו ובראלי חוצה ישראל לאופנועים".

אורן רווח

מנכ"ל אלקליל - קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל ■ גיל: 37 ■ מצב משפחתי: נשוי + 3 ■ סוג הספורט בו עוסק: ספינינג, קיקבוקסינג, ריצה

אורן רווח / צילום: שי וליץ - סטודיו לם וליץ
 אורן רווח / צילום: שי וליץ - סטודיו לם וליץ

אורן רווח

איך הכול התחיל: "בתפקיד כמו שלי, עם שעות אינטנסיביות, חשוב מאוד לדאוג כי האיזון בין העבודה, חיי המשפחה וכמובן הבריאות הגופנית יישמר. הספורט תורם לא רק למראה בריא, מחשבה קריאטיבית ויכולת עבודה ממושכת אלא גם לאורח חיים בריא יותר אשר סוחף איתו את כל הסביבה שלך. אין הרגשה מספקת יותר מלהגיע לשיאים חדשים בתחום העסקי בד בבד עם שיאים חדשים בתחומי הספורט בהם אני עוסק. התחרות הראשונה בה השתתפתי הייתה מרתון תל-אביב לפני 3 שנים. הריצה הייתה מאוד קשה פיזית, אך בד בבד מאוד מאתגרת ונתנה לי את הדרייב להמשיך להתאמן על מנת לרוץ מרחקים ארוכים יותר".

אסתר אלדן

מנכ"לית כיתן תעשיות ■ מצב משפחתי: בזוגיות + 2 ■ סוג הספורט בו עוסקת: ריצה, אימוני כושר וטיפוס הרים


אסתר אלדן (משמאל)

איך הכול התחיל: "בשנת 1994 כשהייתי באוניברסיטת הרווארד בבוסטון, לצורך לימודים, נדבקתי בחיידק הספורט של האמריקנים. עד אז כמעט לא עשיתי כלום. כשחזרתי הביתה מהלימודים והתחלתי להתאמן בריצה. הטרק הראשון שלי היה באנדים בפרו ב-1995 עם 2 הילדים שהיו אז בגילאי העשרה. התחרות הראשונה שלי הייתה עם בתי במרוץ נייקי לפני כ-6 שנים. היום אני מקפידה על שגרת אימונים שכוללת ריצה של 10 ק"מ, 3-5 פעמים בשבוע ואימוני כושר עם מאמן פעמיים בשבוע. אני משתתפת במרוצים שונים כמו מרוץ נייקי ומרוץ תל-אביב, ויוצאת לטרקים אתגריים כמו טיפוס על הקילימנג'רו, ננדה דווי בהודו, אוורסט בייס קמפ ועוד".

איציק בנבנישתי

מנכ"ל בזק בינלאומי ■ גיל: 47 ■ מצב משפחתי: נשוי + 3 ■ סוג הספורט בו עוסק: טריאתלון


איציק בנבנישתי

איך הכול התחיל: "לטריאתלון הגעתי מעולם האופניים. אחרי 4 שנים של רכיבת כביש, התחלתי גם לרוץ ולשחות קצת, לשם הגיוון, ומשם הדרך לטריאתלון ולאיש ברזל כבר הייתה סלולה. אני עוסק בתחביב שהפך לאורח חיים כבר 7 שנים עם שגרות אימון יומיות. עד היום השתתפתי במגוון מרוצי 10 ק"מ, בחצי איש הברזל עמק הירדן, במרוץ הטראנס-אלפ (חציית האלפים והדולומיטים ברכיבה על אופניים במשך 7 ימים, תחרות איש הברזל איירונמן בפרנקפורט. הספורט מבחינתי הוא אמצעי להגשמה ולבחינת היכולות. אני מאמין שכל יום צריך להיות משמעותי ועבורי הצבת יעדים בתחום הספורט והגשמתם נותנת משמעות מיוחדת לכל יום".