סקר מנהלי הקרנות: אמון המשקיעים בצמיחה העולמית גדל

50% מהנשאלים בסקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' מאמינים כי לא צפויה הרחבה כמותית נוספת בארה"ב ■ 29% סבורים כי כלכלת ארה"ב תתחזק בשנה הקרובה

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש מארס 2012 מצא כי אמון המשקיעים בצמיחה של הכלכלה העולמית נמצא במגמת גידול וכי מנהלי הקרנות מאמינים כי עידן ההרחבה הכמותית (QE) מגיע לקיצו.

28% מהנשאלים, בסקר שפורסם היום (ג'), צופים כי הכלכלה העולמית תתחזק במהלך 12 החודשים הקרובים - גידול ניכר לעומת 11% בחודש פברואר. יוזכר כי בחודש ינואר 2012, צפו רוב המשיבים לסקר כי הכלכלה הגלובלית עתידה להחלש.

עוד עולה כי האמון בגוש היורו עלה, כאשר הסקר מצביע על שיוויון בין מספר הצופים כי כלכלת גוש היורו תתחזק לבין אלה המאמינים כי תחלש עוד יותר. בחודש פברואר צפו 35% מהמשתתפים כי הכלכלה הגלובלית בהידרדרות.

6% מהנשאלים צופים שיפור ברווחי התאגידים במהלך השנה, בעוד שבסקר פברואר השנה האמינו 11% מהנשאלים כי רווחי התאגידים ירשמו קיטון.

עקב הסנטימנט החיובי הנצפה על ידי הנשאלים, מספר המשקיעים הסבורים כי הפדרל ריזרב יבצע הרחבה כמותית נוספת הולך וקטן. כמחצית מהנשאלים מאמינים כי לא צפוייה הרחבה כמותית נוספת בארה"ב לעומת רק 36% בחודש פברואר. עם זאת, 13% מהמשקיעים צופים גידול באינפלציה במהלך השנה בעוד שבחודש שעבר כ-16% צפו ירידה באינפלציה.

"התחזית לאינפלציה גבוהה משקפת את נצחון הבנקים המרכזיים במלחמה כנגד דפלציה. התאבון לסיכון גדל ועימו פעילות קרנות הגידור, אבל המזומן עדיין ממתין לכניסה לפעילות", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג המניות הגלובלי הראשי של מריל לינץ'.

גארי בייקר, אסטרטג המניות האירופיות במריל לינץ', הוסיף כי נרשם סיכוי לחזרה לצמיחה בשווקים האירופיים וזאת בעקבות הקיטון בחששות מהמשבר במדינות גוש היורו.

29% מהנשאלים סבורים כי כלכלת ארה"ב תתחזק בשנה הקרובה, לעומת 15% בלבד בפברואר. ביפן המשקיעים אופטימיים הרבה יותר, כאשר 91% ממנהלי קרנות הגידור ביפן מאמינים כי כלכלת יפן תתחזק בשנה הקרובה, לעומת 47% בלבד לפני כחודשיים.